Budżet Miasta i Gminy Piwniczna Zdrój w latach 2012-2014

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Ściurka, Urszula
dc.date.accessioned 2015-12-13T10:46:45Z
dc.date.available 2015-12-13T10:46:45Z
dc.date.issued 2015-06-25 14:02:08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8756
dc.description.abstract W Polsce podstawową jednostką samorządu terytorialnego jest gmina, której zadaniem jest zaspokajanie potrzeb społeczno- gospodarczych jej mieszkańców. Jednostki samorządu terytorialnego mają ograniczone środki finansowe na realizację zadań, które wykonują. Gmina prowadzi gospodarkę finansową na podstawie budżetu gminy. Jest to uchwalony w formie uchwały budżetowej plan dochodów i wydatków na rok kalendarzowy. Gminy inwestują w infrastrukturę coraz większe środki finansowe. Pomimo możliwości finansowania z zewnętrznych źródeł potrzebny jest udział środków własnych. Inwestycje infrastrukturalne wymagają znacznych nakładów finansowych, dlatego gminy często pozyskują fundusze z Unii Europejskiej, a na wkład własny zaciągają kredyty, pożyczki lub też emitują obligacje komunalne. Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na środki finansowe, gminy muszą oceniać bezpieczeństwo finansowe podejmowanych inwestycji oraz stan zadłużenia jednostki. W pracy zastosowano metodę analizy opisowo- porównawczej. Podjęto próbę oceny możliwości finansowych Gminy Piwniczna- Zdrój na prowadzenie inwestycji z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej w świetle nowych obowiązujących zasad zadłużania jednostek samorządu terytorialnego. pl
dc.description.abstract In Poland, the basic unit of local government is the community, which mission is to satisfy socio-economic needs of its residents. Local government units have limited financial resources for the implementation of the tasks which they perform. The community manages finances on the basis of the community budget. This is adopted form the resolution budget of income and expenses for the calendar year. Communities invest in infrastructure increasing financial resources. Though the possibility of financing from external sources is required own resources. Investments in infrastructure require significant financial expenses, and communities often raise funds from the European Union, and own contribution borrow loans or municipal bonds emit. Because of the increasing demand for funding, communities must be undertaken to evaluate the financial security of investments and borrowings of the unit. In this paper used a comparative method of descriptive and comparative analysis. Attempts to assess the financial capacity of the Commune Piwniczna- Zdrój investment operations with funding from the European Union in the light of new existing rules of of indebtedness of local government units. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject gmina pl
dc.subject samorząd terytorialny pl
dc.subject budżet gminy pl
dc.subject zadłużenie gminy pl
dc.subject dochody budżetu pl
dc.subject wydatki budżetu pl
dc.subject nadwyżka budżetowa pl
dc.subject deficyt budżetowy pl
dc.subject community pl
dc.subject local government pl
dc.subject community budget pl
dc.subject community liabilities pl
dc.subject budget income pl
dc.subject budget expenses pl
dc.subject budget excess pl
dc.subject budget deficit pl
dc.title Budżet Miasta i Gminy Piwniczna Zdrój w latach 2012-2014 pl
dc.title.alternative The Budget of the Piwniczna Zdrój Municipality in the Years 2012-2014 pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-10-02T09:16:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info