Płacowe determinanty motywacji do pracy pracowników działu sprzedaży

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tylikowska, Anna
dc.contributor.author Kotlarz, Ewelina
dc.date.accessioned 2013-09-12T09:10:48Z
dc.date.available 2013-09-12T09:10:48Z
dc.date.issued 2009-04-10 17:12:40
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/648
dc.description.abstract Najwcześniejsze dostępne informacje na temat motywacji pochodzą od starożytnych Greków. Usiłowali oni znaleźć rozumowe podstawy, logiczne uzasadnienie ludzkich zachowań i uznali, że siłą napędową poczynań człowieka jest dążenie do przyjemności oraz uniknięcia bólu. Rozum podpowiada jednostce, iż warto czasem odroczyć przyjemność, o ile dzięki temu ostatecznie będzie ona większa, oraz znieść pewien ból, aby osiągnąć jeszcze większą przyjemność. Tak więc już starożytni Grecy dostrzegali znaczenie motywacji dla osiągnięcia sukcesu (maksymalizacji przyjemności). Niniejsza praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział I zawiera teoretyczne rozważania na temat motywacji pracowników. W rozdziale tym wyjaśniono podstawowe zagadnienia i modele motywacji, przedstawiono podstawowe teorie i podejścia do problematyki motywacji oraz determinanty motywowania pracowników. Rozdział II ma charakter teoretyczny, podobnie jak rozdział I. W rozdziale II wyjaśniono pojęcie, funkcje i formy płacy, przedstawiono rodzaje oraz strukturę wynagrodzenia. Rozdział ten zawiera również informacje dotyczące motywacyjnej roli pieniądza, przedstawiono w nim zasady motywacji płacowej oraz wyjaśniono znaczenie motywacyjnej funkcji wynagradzania pracowników. Rozdział III ma charakter badawczy. Obejmuje on analizę ankiet przeprowadzonych na pracownikach działu sprzedaży oraz wynikające z nich wnioski. Celem przeprowadzonych badań jest określenie tego, czy wynagrodzenie finansowe motywuje pracowników do pracy? Co skuteczniej motywuje pracowników do działania, wynagrodzenie finansowe czy może wynagrodzenie poza finansowe, czy wyższe wynagrodzenie zwiększa ich motywację i jakie czynniki motywacyjne najczęściej są stosowane w polskiej rzeczywistości? W rozdziale tym znajdują się odpowiedzi na powyższe pytania, które stanowią esencję problemu badawczego niniejszej pracy. Zakończenie zawiera wnioski, jakie wyciągnięto z części teoretycznej i badawczej pracy dotyczące motywacyjnej roli wynagrodzenia. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject motywacje płacowe pl
dc.subject wynagrodzenia pl
dc.title Płacowe determinanty motywacji do pracy pracowników działu sprzedaży pl
dc.title.alternative Salary determinants motivating sales department workers pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-09-06T12:11:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info