Abstract:
Szczególnym wyzwaniem dla przedsiębiorstw w ostatnich latach stała się recesja. W
sytuacji recesji nabywcy powstrzymują się bowiem od zakupu dóbr konsumpcyjnych, które
nie są produktami pierwszej potrzeby a firmy ograniczają produkcję i poszukują dróg obniżki
kosztów. Celem pracy jest analiza i ocena, w tym kontekście, strategii realizowanej przez
dealera samochodów działającego na terenie Nowego Sącza. W pracy przyjęto podejście
pozycyjne do procesu formułowania strategii. Omawiana firma zmaga się z problemami,
które niesie ze sobą zjawisko ogólnoświatowej recesji gospodarczej. Strategie, które są
zaproponowane zarówno na czas recesji jak i po tym okresie przyczynią się do umocnienia
pozycji firmy oraz przetrwanie w tym trudnym czasie kryzysu. Na podstawie analiz
sformułowane zostały strategie, które pozwalają stwierdzić, że cel pracy został osiągnięty. Proponowane drogi strategii będą w dużej mierze zależeć
jeszcze od dwóch czynników: działań konkurencji oraz czasu trwania kryzysu. Aktywne
działania konkurencji mogą skierować nasze działania w inną stronę a zbyt długotrwała
recesja korygować obrane strategie.