Style zachowań konsumentów na rynku zakupów internetowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Naglak, Ewelina
dc.date.accessioned 2017-05-10T12:03:28Z
dc.date.available 2017-05-10T12:03:28Z
dc.date.issued 2011-02-01 21:09:03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9843
dc.description.abstract Niniejsza praca poświęcona została problematyce zachowań konsumentów na rynku zakupów internetowych oraz postaw i motywów mających wpływ na podejmowanie decyzji dotyczącej sposobu dokonywania zakupów w internecie. W pracy została wykorzystana analiza źródeł wtórnych, za pomocą których zostało przeanalizowane zjawisko zakupów internetowych oraz na potrzeby pracy przeprowadzono w grudniu 2010 roku badania metodą ankietową. Badaniami zostali objęci konsumenci sklepu spożywczo-przemysłowego w Gródku nad Dunajcem oraz klienci supermarketu Intermarche w Nowym Sączu. W trakcie badań dokonano identyfikacji zachowań nabywczych podczas dokonywania zakupów w internecie oraz rozpoznano postawy i opinie konsumentów na temat zakupów internetowych. Z badań wynika, że dla niektórych konsumentów zakupy przez internet to codzienność. Jest to przyczyną zmian w przyzwyczajeniach konsumentów, dla których zakupy w sieci stają się powszechnym sposobem kupowania niektórych produktów. Stwierdzono również, że ludzie wybierają zakupy przez internet ze względu na niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych oraz ze względu na wygodę. Badani konsumenci twierdzą także, że dokonują zakupów w internecie ponieważ sieć daje szerszy wybór asortymentu oraz kupowanie przez internet pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Internet zmienił styl zachowania konsumentów jeżeli chodzi o sposób dokonywania zakupów. Coraz częściej nabywcy rezygnują z tradycyjnych form zakupu na rzecz zakupów internetowych. pl
dc.description.abstract The work is devoted to describe consumers’ behaviours on the online shopping market, and to present attitudes and motives, which influence decision-making model while doing shopping online. The work is based on the analysis of secondary sources, which were used to analyse the phenomenon of online shopping. In December 2010, a questionnaire was conducted among the customers of the grocery in Gródek nad Dunajcem and Intermarche supermarket in Nowy Sącz. During the research purchasing behaviours while doing shopping in the Internet and consumers’ attitudes and opinions about online shopping were identified. The research shows that for some consumers online shopping is an everyday reality. This influences consumers’ behaviours and shopping in the internet becomes a common way to purchase some products. Furthermore, it was proved that people choose online shopping due to lower prices than in traditional stores and because of the convenience. The respondents of the questionnaire state that they purchase in the Internet because there is a greater choice and while shopping online they can save time and money. Internet has changed the styles of consumers’ behaviours. What is more, a great number of people decides not to purchase goods in a traditional way but tries to buy online. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject konsument pl
dc.subject zachowanie pl
dc.subject nabywanie pl
dc.subject Internet pl
dc.subject potrzeby pl
dc.subject podejmowanie decyzji pl
dc.subject zakup pl
dc.subject consumer pl
dc.subject behaviour pl
dc.subject acquisition pl
dc.subject needs pl
dc.subject decision making pl
dc.subject purchasing pl
dc.title Style zachowań konsumentów na rynku zakupów internetowych pl
dc.title.alternative Styles of consumers' behaviours on the online shopping market pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2017-01-09T11:42:03Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info