Abstract:
Z biegiem czasu świat przechodzi transformacje, by dopasować się do ciągłych
zmian, potrzeb i oczekiwań ludzi. Tak też dzieje się z rynkiem, na którym obecnie
graczem rozdającym karty nie jest ani państwo ani przedsiębiorcy, a klienci. Praca ta
ukazuje bardzo ważną kwestię, mianowicie sukces firmy usługowej, który może być
osiągnięty jedynie dzięki konsumentom. Oczywiście jest wiele aspektów mających na
to wpływ, nie mniej jednak to klient wytycza kierunki działań, trendy, potrzeby, a
nawet, pośrednio, ceny. Klient jest skarbnicą wiedzy przedsiębiorcy, jego źródłem
dochodu a także najlepszym przyjacielem, który, choć czasem drastycznie, pokazuje
jaką strategię obrać by osiągnąć zamierzony cel. W pracy uwzględnione są najbardziej
uniwersalne środki, techniki i metody, które sprawdzają się w niemal każdym
przedsiębiorstwie usługowo-handlowym. Pozwala to na praktyczne zrozumienie
funkcjonowania i istotności klienta na rynku oraz roli jaką odgrywa w istnieniu
przedsiębiorstwa.