This paper focuses on the collaboration practices between spin-offs and their
customers and suppliers. With empirical material from seven cases of incumbentbacked
spin-offs, we find that suppliers are highly involved in the development
of the innovation that spin-offs are based upon and specifically, the practices of
understanding customers, identifying a market gap and collaborating with suppliers.
We contribute to the spin-off literature by revealing which activities are at play for
successful spin-offs, and we contribute to practice theory by empirically uncovering
the general understandings in the perpetuation of an organization and the nets
between the spin-offs and their suppliers.
Artykuł dotyczy współpracy pomiędzy firmami spin-off a ich klientami i dostawcami.
Materiał empiryczny dotyczący siedmiu przypadków firm spin-off wspieranych przez
tradycyjnych uczestników branży, wskazano że dostawcy są w znaczacym stopniu
zaangażowani w rozwój innowacji, na których opierają się firmy spin-off, jak również
omówiono praktyki rozumienia klientów, identyfikowania luk rynkowych i współpracy
z dostawcami. Wkład do litertury dotyczącej spółek odpryskowych polega na identyfikacji
działań, które przyczyniają się do sukcesu spin-offów, pozwalając na pogłębienie
zrozumienia sposobów utrwalania organizacji i sieci relacji pomiędzy spin-offami i ich
dostawcami.