Streszczenie
Temat: Kierunki doskonalenia zintegrowanej komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwie produkcyjnym Procter & Gamble
Streszczenie: Problematyka pracy dotyczy zintegrowanej komunikacji marketingowej wybranego przedsiębiorstwa. Jako podmiot badawczy wybrano znany koncern międzynarodowy – Procter & Gamble, przy czym ze względu na rozległość oferty tego przedsiębiorstwa ograniczono się jedynie do komunikacji marketingowej w zakresie pieluch jednorazowych marki Pampers. Celem pracy było dokonanie analizy funkcjonowania systemu zintegrowanej komunikacji marketingowej wymienionej firmy w kontekście skutecznego komunikowania się z klientami kupującymi pieluchy Pampers oraz zaproponowanie zmiany doskonalącej w tym systemie.
Podczas pisania pracy skorzystano z dwóch metod badawczych. Pierwszą metodą była analiza dokumentów, a drugą badanie ankietowe. Badanie ankietą przeprowadzono na grupie 105 respondentek z terenu miasta Tarnowa. Ogólnym celem tych badań było uzyskanie wiedzy o funkcjonowaniu systemu komunikacji marketingowej firmy Procter & Gamble. Zakres czasowy badań to połowa 2014 roku. Wyniki badań pozwoliły na ocenę systemu komunikacji marketingowej wymienionej firmy oraz na zaproponowanie pewnych zmian doskonalących ten system.
Badania dotyczące komunikacji marketingowej w literaturze przedmiotu są na pograniczu nauk o zarządzaniu jako takim, w tym zarządzaniu operacyjnym oraz marketingu.
Subject of this thesis is integrated marketing communication of a chosen company. The corporation discussed in the study is a well-known international company, Procter & Gamble. Taking into consideration the vast range of the manufacturer’s goods, one product was chosen – Pampers disposable diapers. The objective of the thesis was to investigate the functioning of P&G’s integrated marketing communication in the context of effective communication with the customers buying Pampers diapers and to suggest some alterations improving the system.
In the course of writing the thesis, two research methods were used. One method was an analysis of documents and the other – a survey. The survey was conducted among 105 respondents from the city of Tarnów. The general aim of the research was to acquire knowledge about the functioning of P&G’s marketing communication. Time range of the research was half of year 2014. The results made it possible to assess P&G’s marketing communication and to suggest some improvements to the system.
Studies concerning marketing communication in literature are on the borderline between the science of management, including operations management and marketing.