dc.contributor.advisor |
Białas, Franciszek |
|
dc.contributor.author |
Bugno, Marcin |
|
dc.date.accessioned |
2016-06-01T08:36:43Z |
|
dc.date.available |
2016-06-01T08:36:43Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-21 16:30:31 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/9120 |
|
dc.description.abstract |
Tematem niniejszej pracy jest symulacja obsługi koparki, przy wykorzystaniu środowiska 3ds Max i silnika graficznego Unreal Engine 4. Pierwszą częścią projektu jest opis poszczególnych etapów tworzenia realistycznego, trójwymiarowego modelu koparki jednonaczyniowej w programie 3ds Max 2013. W dalszej części przedstawione jest odpowiednie przygotowanie utworzonych modeli do późniejszego zaprogramowania ich w symulacji. W drugiej części pracy zaprezentowane jest importowanie oraz nadanie ruchu poszczególnym elementom koparki dzięki użyciu odpowiednich skryptów. Od poruszania się układu napędowego, po ruch wszystkich części osprzętu roboczego maszyny. W tej części opisano również programowanie sterowania oraz zastosowane w czasie symulacji efekty wizualne i dźwiękowe. Osiągnięty efekt końcowy to realistyczna symulacja koparki. |
pl |
dc.description.abstract |
The thesis presents a simulation of the usage of an excavator using 3ds Max environment and Unreal Engine 4 graphics engine. The first part of the thesis contains the description of the phases required to create a realistic, three-dimensional model of a one bucket excavator using 3ds Max program 2013 as well as the proper preparation of the items for the purpose of their subsequent programming. The second part of the thesis shows the importing and programming of the motions of the individual elements of the excavator – from the movement of the propulsion system to the movement of all the parts of the machine’s working equipment. This part also presents programming of the steerage as well as adding the visual and sound effects for the simulation scene. As a result, a fully-controlled model of an excavator is obtained. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
symulacja |
pl |
dc.subject |
utworzenie modelu |
pl |
dc.subject |
obsługa |
pl |
dc.subject |
3ds max |
pl |
dc.subject |
unreal engine |
pl |
dc.subject |
model 3d |
pl |
dc.subject |
modelowanie |
pl |
dc.subject |
programowanie |
pl |
dc.subject |
creation |
pl |
dc.subject |
symulation |
pl |
dc.subject |
excavator |
pl |
dc.subject |
loader |
pl |
dc.subject |
modeling |
pl |
dc.subject |
3ds max |
pl |
dc.subject |
unreal engine |
pl |
dc.subject |
model 3d |
pl |
dc.subject |
operate |
pl |
dc.subject |
programming |
pl |
dc.subject |
koparka |
pl |
dc.subject |
excavator |
pl |
dc.title |
Utworzenie modelu i symulacja obsługi koparki przy wykorzystaniu oprogramowania 3ds Max i Unreal Engine |
pl |
dc.title.alternative |
Creating a model and a simulation of the usage of an excavator using 3ds Max and Unreal Engine software |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2016-05-25T09:10:27Z |
|