Stereotyp kobiety w reklamie w opinii mężczyzn jako odbiorców reklamy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lizak, Jadwiga
dc.contributor.author Koszyk, Mateusz
dc.date.accessioned 2016-05-30T12:10:43Z
dc.date.available 2016-05-30T12:10:43Z
dc.date.issued 2015-09-26 19:58:51
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9076
dc.description.abstract Tematem badawczym pracy jest wizerunek kobiety w reklamie i jego ocena w opinii mężczyzn. Respondenci byli badani przy użyciu kwestionariusza ankiety. Pytania dotyczyły kwestii stereotypów kobiet obecnych w reklamach, tj. stereotypu kobiety jako matki, gospodyni domowej, kobiety aktywnej zawodowo i kobiety zmysłowej. Spośród wizerunków kobiet reklamowych mężczyźni najchętniej oglądają kobiety przedstawione w roli wampa, kobiety z seksapilem, kobiety erotyczne. Najbardziej oddziałuje na zmysły właśnie kobieta seksowna i to ona ma największą szansę przyciągnąć mężczyznę do reklamy. Znaczna większość respondentów uważa, że reklamy podtrzymują stereotypowe wizerunki kobiet w społeczeństwie, co za tym idzie nie ma miejsca na nowoczesny wizerunek kobiet. W dobie marketingu kobiet, stereotypy winny ulec pewnej modyfikacji, z korzyścią również dla celów reklamowych. pl
dc.description.abstract The theme of the research work is the image of women in advertising and its evaluation in the opinion of men . Respondents were interviewed using a questionnaire. The questions concerned the stereotypes of women present in advertisements, for instance the stereotype of women as a mother, housewife, women professionally active and sensual woman. Among the images of women in advertising men prefer watching women presented as a vamp, a woman with sex appeal, erotic women. What mostly affects the senses is a sexual woman and she has the best chance to attract a man to advertising. A large majority of respondents believe that the ads support the stereotypical images of women in society, hence there is no room for a modern image of women. In the era of marketing of women, stereotypes should be subject to some modification, which may have some benefit for advertising purposes. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject stereotyp pl
dc.subject gender marketing pl
dc.subject wizerunek kobiety pl
dc.subject advertising pl
dc.subject stereotype pl
dc.subject gender marketing pl
dc.subject the image of women pl
dc.title Stereotyp kobiety w reklamie w opinii mężczyzn jako odbiorców reklamy pl
dc.title.alternative The stereotype of a women in advertising in the opinion of men as recipients of the advertising pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-05-25T09:42:53Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info