Diaspora Business Model Innovation

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Harima, Aki
dc.contributor.author Vemuri, Sivaram
dc.date.accessioned 2015-10-10T14:08:58Z
dc.date.available 2015-10-10T14:08:58Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Harima, A., Vemuri, S., Diaspora Business Model Innovation. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2015, vol. 11, nr 1 : Business Model Innovation – A Concept Between Organizational Renewal and Industry Transformation. Ed. by J. Freiling, s. 29-52 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8730
dc.description.abstract This paper explores how diasporans achieve business model innovation by using their unique resources. The hypothesis underlying the paper is that the unique backgrounds and resources of the diaspora businesses, due to different sources of information and experiences as well as multiple networks, contributes to business model innovation in a distinctive manner. We investigate the English school market in the Philippines which is established by East Asian diaspora who innovate a business model of conventional English schools. Two case studies were conducted with Japanese diaspora English schools. Their business is analyzed using a business model canvas (Osterwalder & Pigneur, 2010) and contrasted with the conventional business model. The empirical cases show that diaspora businesses use knowledge about their country of origin and engage with country of residence and multiple networks in different locations and constellations to identify unique opportunities, leading to a business model innovation. pl
dc.description.abstract Praca ta bada sposoby jakimi członkowie diaspory osiągają innowacyjne modele biznesu, korzystając ze swoich unikalnych zasobów. Hipotezą niniejszej pracy jest to, że specyficzne środowisko i unikalne zasoby firm diaspory z powodu różnych źródeł informacji i doświadczeń, a także wielu sieci powiązań, przyczyniają się w charakterystyczny sposób do tworzenia innowacyjnego modelu biznesowego. Badamy rynek szkół języka angielskiego na Filipinach, ustanowiony przez diaspory Wschodniej Azji, które wprowadzają innowacyjny model biznesowy do tradycyjnych szkół języka angielskiego. Dwa studia przypadków zostały przeprowadzone w szkołach japońskiej diaspory. Ich działalność jest analizowana za pomocą szablonu modelu biznesowego (Osterwalder & Pigneur, 2010), następnie porównana z konwencjonalnym modelem biznesowym. Empiryczne przypadki pokazują, że firmy diaspory wykorzystują wiedzę o kraju ojczystym oraz uwarunkowania kraju zamieszkania, a także swoje liczne koneksje w różnych miejscach i układach, w celu identyfikacji unikalne możliwości działania, co prowadzi do powstania innowacyjnego modelu biznesowego. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject Business Model Canvas pl
dc.subject east Asian diaspora pl
dc.subject transnational entrepreneurship pl
dc.subject opportunity recognition pl
dc.subject mixed embeddedness pl
dc.subject szablon modelu biznesowego pl
dc.subject diaspora Wschodniej Azji pl
dc.subject transnarodowa przedsiębiorczość pl
dc.subject rozpoznawanie możliwości biznesowych pl
dc.subject mieszane zakorzenienie pl
dc.title Diaspora Business Model Innovation pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info