The aim of the paper is to develop a model of successful collaborative learning
for company innovativeness. First of all, the paper explores the issue of inter-firm
learning, focusing its attention on collaborative learning. Secondly, inter-firm learning
relationships are considered. Thirdly, the ex ante conditions of collaborative learning
and the intra-organizational enhancers of inter-firm learning processes are studied.
Finally, a model of the critical success factors for collaborative learning is developed.
Celem artykułu jest zbudowanie modelu kluczowych czynników sukcesu dla
procesów kooperatywnego uczenia się zachodzących pomiędzy współpracującymi
przedsiębiorstwami. Po pierwsze, w artykule przedstawiono istotę międzyorganizacyjnego
uczenia się koncentrując się na zagadnieniu kooperatywnego uczenia się. Po drugie,
rozważaniom poddano problemy relacji międzyorganizacyjnych ukierunkowanych na
wzajemne uczenie się. Po trzecie, zidentyfikowano i opisano czynniki niezbędne ex
ante do zaistnienia efektywnych procesów międzyorganizacyjnego uczenia się oraz
uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne stymulujące te procesy. Ukoronowaniem
rozważań jest zaproponowany przez autorów model opisujący kluczowe czynniki sukcesu
procesów kooperatywnego uczenia się zachodzących pomiędzy współpracującymi
przedsiębiorstwami.