Osobowościowe aspekty podatności na kolorystykę reklam graficznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Wójcik, Arkadiusz
dc.date.accessioned 2015-01-13T11:26:56Z
dc.date.available 2015-01-13T11:26:56Z
dc.date.issued 2006 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8325
dc.description.abstract Celem pracy, stanowiącym istotny problem badawczy, jest wykazanie istnienia, bądź braku różnic w preferencjach kolorystycznych odbiorców reklam w zależności od prezentowanego typu osobowości – ekstrawersji lub introwersji. W przeprowadzonym badaniu nie udało się wykazać istnienia zależności pomiędzy typem osobowości a wybieranymi barwami czy kolorami. Istnieje związek między osobowością a nasyceniem wybranego koloru. Ekstrawertycy wybierają kolory nasycone (mocne) a introwertycy nienasycone (blade). Typ osobowości nie ma istotnego wpływu na wybór konkretnych barw i kolorów, w tym również na odbiór reklamy graficznej. Przy projektowaniu reklam graficznych osobowość potencjalnego adresata nie powinna być zatem głównym czynnikiem decydującym. Tym samym postawiona główna hipoteza badawcza nie potwierdziła się. Na podstawie uzyskanych wyników można przypuszczać, że utrwalone wzorce kulturowe i skojarzenia z określonymi kolorami są z punktu widzenia odbioru wrażeń kolorystycznych istotniejsze niż indywidualne cechy osobowości, należy zatem zwracać na nie uwagę przy projektowaniu reklam graficznych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject osobowość człowieka pl
dc.subject reklama pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject typologia osobowości pl
dc.title Osobowościowe aspekty podatności na kolorystykę reklam graficznych pl
dc.title.alternative Personality aspects of susceptibilty to colours of graphic advertisments pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info