Przedmiotem niniejszej pracy jest próba oceny działań promocyjnych w zakresie popularyzacji produktów regionalnych Podhala, podejmowanych przez Tatrzańską Agencję Rozwoju, Promocji i Kultury. Podstawą wnioskowania były badania ankietowe, przeprowadzone na przełomie czerwca i lipca 2014 r. wśród mieszkańców Powiatu Tatrzańskiego oraz osób spoza w/w regionu. Analizie poddano m.in. takie czynniki jak: znajomość pojęcia „produkt regionalny”, rozpoznawalność produktów regionalnych Podhala, motywy ich zakupu, poziom dostępności, źródła informacji o produktach regionalnych
i imprezach na których są promowane, stopień uczestnictwa w tych wydarzeniach, ocenę działań promocyjnych w opinii respondentów. Przeprowadzone badanie wykazało,
iż realizowana dotychczas promocja nie jest w pełni efektywna. Dotyczy to w głównej mierze braku czytelnych informacji, kierowanych do adresatów zewnętrznych.
Na podstawie dokonanej analizy wysunięto wniosek, iż dla wzmocnienia skuteczności popularyzacji produktów regionalnych Podhala niezbędne jest wykorzystanie szeroko dostępnych form przekazu o zasięgu ponadregionalnym.
The object of this study was to evaluate promotional activities in the popularization of regional Podhale undertaken by Tatra Agency for Development, Promotion and Culture. The basis for the inference were questionnaire surveys, conducted in June and July 2014, among the residents of the District of Tatra and people from outside the region. Were analyzed, among others, factors such as knowledge of the concept of "regional product", recognizability of Podhale regional products, motives of their purchase, the level of availability, sources of information about regional products and events on which they are promoted, the degree of participation in these events, the evaluation of promotional activities in the opinion of the respondents. The study found that the promotion, which is presently implemented, is not fully effective. This applies mainly the absence of clear information, addressed to external recipients.
On the basis of that examination, it is concluded that to enhance the effectiveness the popularization of Podhale regional products is necessary to use widely available communication forms with the transregional range.