Abstract:
W obecnych uwarunkowaniach rynkowych oraz postępującej globalizacji życia społeczno – gospodarczego, zarząd i właściciele przedsiębiorstw, zamierzając zwiększać ekonomiczną efektywność posiadanych zasobów, zmuszeni są do stosowania coraz to nowszych metod, oraz skutecznych instrumentów zarządzania. Niniejsza praca skupia się na ocenie wewnętrznej i zewnętrznej oraz obecnej i przyszłej sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa. Rozpoznawalność marki jest jednym z najważniejszych zadań stawianych przed współczesnym przedsiębiorstwem, gdyż jakiekolwiek zakłócenia w tym obszarze mogą spowodować straty finansowe oraz spadek pozycji na rynku. Efektywne zarządzanie firmą jest niemożliwe, jeśli nie zna się skutków podejmowanych decyzji marketingowych. W tym celu przedstawione zostały różne metody, źródła oraz narzędzia analizy marketingowej. Celem pracy jest dokonanie analizy efektywności zarządzania Firmy Produkcyjno Handlowo Usługowej „Wiśniowski” oraz ogólny zarys problematyki związanej z analizą marketingową.