Niniejsza praca poświęcona jest tematyce finansowych i pozafinansowych sposobów
motywowania instruktorów nauki jazdy. W celu uzyskania potrzebnych informacji
przebadanych zostało 5 ośrodków szkolenia, jeden duży ośrodek- MCSK FUKS i 4
mikroprzedsiębiorstwa- OSK TRENZINGER, OSK SOWA, OSK L-START i OSK
ZIELONA L-KA. Z analizy badań wynika, że instruktorzy zwracają uwagę nie tylko na
wysokość wynagrodzenia, ale również na formę zatrudnienia, docenienie włożonej w
szkolenie pracy oraz sprzyjającą atmosferę w firmie, w której są zatrudnieni. Wywnioskować
z tego można, iż jeśli pracodawcy chcą mięć efektywnych instruktorów w swojej załodze
powinni większą uwagę przywiązywać do pozafinansowych środków motywacyjnych.
The aim of this project is to present the financial and non- financial ways of motivating
driving teachers. To get needed data I had interviewed 5 schools of driving: one big- MCSK
FUKS and four small- OSK TRENZINGER, OSK SOWA, OSK L-START and OSK
ZIELONA L-KA. The research showed that driving teachers think not only about amount of
salary but they also care about sort of payment, the appreciation at work and the good
atmosphere at work. So if employers want to have efficient driving teachers, they must to
think about non- financial ways of motivating employees instead of financial one.