Abstract:
Celem pracy była identyfikacja i analiza elementów strategii marketingowej firmy działającej na ryku dóbr przemysłowych na przykładzie P.P.OKNOPLUS Sp. z o.o. producenta okien PCV. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział dotyczy marketingu, m.in. jego istoty i struktury oraz zasad i reguł. Zawiera także dokładny opis wszystkich elementów marketing-mix, czyli produktu, ceny, dystrybucji i promocji oraz znaczenie jakie ma marketing dla firmy i klienta. Drugi rozdział to opis strategii marketingowej. Opisane zostały tutaj pojęcie, rodzaje oraz uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa. Trzeci rozdział zawiera opis rynku okien PCV w Polsce zarówno od strony podaży jak i popytu. Czwarty rozdział dotyczy firmy na przykładzie której opisywana została działalność marketingowa, czyli P.P. OKNOPLUS Sp. z o.o. z Krakowa-Libertowa producenta stolarki z PCV. Opisana została jej historia i rozwój firmy, a także otoczenie firmy z którym bardzo się liczy, gdyż to od niego zależy jej istnienie na rynku. Opracowana analiza SWOT ukazuje natomiast atuty i słabości firm. Piąty rozdział dotyczy działalności marketingowej P.P. OKNOPLUS Sp. z o.o. Opisane w nim zostały działy zajmujące się marketingiem, zadania które wykonują i sposób ich realizacji. Zawiera także instrumenty wykorzystywane przez firmę dotyczące elementów marketing-mix, i skuteczność oddziaływania ich na nabywców. Ważnym elementem jest także przyjęta strategia marketingowa oraz kierunki rozwoju w przyszłości. Praca powstała w oparciu o najnowszą literaturę przedmiotu, a także informacje zdobyte w trakcie rozmów z przedstawicielami działu marketingu P.P. OKNOPLUS Sp. z o.o.