dc.contributor.advisor |
Potoczek, Natalia |
|
dc.contributor.author |
Białoń, Mariola |
|
dc.date.accessioned |
2014-04-02T11:38:36Z |
|
dc.date.available |
2014-04-02T11:38:36Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-04 11:48:53 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/7376 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca przedstawia badania oraz wnioski dotyczące najważniejszych elementów motywacyjnych na przykładzie pracowników sprzedaży firmy P4 Sp. z o.o. Wzięli w nim udział pracownicy większych miast województwa małopolskiego. Badanie odbywało się przy pomocy ankiety, która została mailowo wysłana do osób wytypowanych, poproszonych o odesłanie tą samą drogą wypełnionych formularzy. Badania prowadzono pod kątem zaangażowania w pracy, jako miarę stosując sposób podejścia do klienta, jak również wpływ określonych bodźców na chęć pozostania pracowników w firmie. Wyniki badań pozwoliły wyciągnąć następujące wnioski: Premia od wielkości sprzedaży jest najskuteczniejszym motywatorem finansowym, która utrzymuje wysokie zaangażowanie pracowników w wykonywaną pracę i realizację celów firmy. Niestety większość badanych osób nie była zadowolona ze swoich dochodów. Dowiedziono również, że dobra organizacja pracy wzmacnia motywację pracowników w dwóch wyróżnionych obszarach. Odkryto także, że nastawienie pracowników na rozwój i awans nie jest tak istotne jak założono w hipotezie, chociaż większość pracowników deklaruje chęć rozwoju. Powodem tego jest prawdopodobnie brak planu szkoleń lub jego mała dostępność. Zaproponowano zatem zwrócenie większej uwagi na odpowiedni plan szkoleń dla pracowników, który pozwoli odpowiedzieć na ich potrzeby, jak i poprawi wskaźnik dochodów. |
pl |
dc.description.abstract |
The following paper presents research and conclusions concerning the most important motivational factors of workers employed in P4 Sp. z o.o. The research was conducted through a survey that was emailed to a group of selected people. They were asked to complete the survey and send it back the same way. The study examined involvement in work, the method of approaching customers and the influence of certain stimuli on the willingness of workers to remain in the company. The results allowed the following conclusions. Commission on sales turned out to be the most effective financial incentive which keeps the involvement of employees. Unfortunately, the majority of respondents expressed dissatisfaction with their income. It was also proved that good organization of work strengthens the motivation of workers in two distinctive areas. Surprisingly the attitude of workers towards the development and promotion is not as important as it was assumed in the hypothesis. The reason for this is probably the lack of a training plan or its low availability. Therefore, it has been suggested to pay more attention to the appropriate training plan. As a result it will help to meet their needs and at the same time to improve the rate of income. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
motywacja |
pl |
dc.subject |
zaangażowanie |
pl |
dc.subject |
sprzedaż |
pl |
dc.subject |
premia |
pl |
dc.subject |
rozwój |
pl |
dc.subject |
awans |
pl |
dc.subject |
organizacja pracy |
pl |
dc.subject |
motivation |
pl |
dc.subject |
involvement |
pl |
dc.subject |
sales |
pl |
dc.subject |
bonus |
pl |
dc.subject |
development |
pl |
dc.subject |
promotion |
pl |
dc.subject |
organization of work |
pl |
dc.title |
Finansowe i pozafinansowe środki motywowania pracowników sprzedaży na przykładzie firmy P4 Sp. z o.o. |
pl |
dc.title.alternative |
Financial and non-financial ways of motivating marketing assistants based on workers employed in P4 Sp. z o. o. |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-04-01T08:31:14Z |
|