Abstract:
Praca poświęcona jest badaniu i ocenie usług, na przykładzie usług gastronomicznych świadczonych przez restaurację „Mekong”. Współcześnie, w dobie postępu technicznego istnieje konieczność ciągłego dostosowywania się do zmieniających warunków na rynku. Jakość staje się podstawowym wyznacznikiem wyboru produktów czy usług. Obecnie klienci ze względu na rosnące dochody są w stanie pozwolić sobie na wiele rzeczy. Mają szerszy dostęp do usług zaspokajających ich potrzeby. Dlatego więc jakość jest obecnie uznawana za jeden z najważniejszych elementów w konkurencji. W sferze konkurowania jakością niezmiernie ważny wydaje się proces gromadzenia informacji o jakości świadczonych usług. Informacja pozwala poznać opinię klientów na temat jakości usług, umożliwia ocenę tego procesu oraz pozwala wyciągnąć wnioski w jakim zakresie można dążyć do poprawy jakości usługi i zadowolenia klienta. Celem pracy jest ocena poziomu jakości usług gastronomicznych świadczonych w restauracji „Mekong” znajdującej się w Nowym Sączu. Wybrano działalność usługową, gdyż usługi są dobrami niematerialnymi i to stanowi ich jakościowy wyróżnik. Ocena tej jakości pozwoli menadżerom ustalić kierunek działań, aby zwiększać zyski i zapewnić lojalność klientom.