Zarządzanie jakością usług zdrowotnych na przykładzie NZSOM "Medyk-Krynica" Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłoński, Tomasz
dc.contributor.author Siuta Mariola
dc.date.accessioned 2014-03-29T21:56:08Z
dc.date.available 2014-03-29T21:56:08Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7304
dc.description.abstract Jakość jest ważnym zagadnieniem we współczesnym konkurencyjnym świecie. W nowoczesnej organizacji, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, staje się podstawą jej skutecznego funkcjonowania, jest wyznacznikiem kultury organizacji i czynnikiem jej sukcesu rynkowego, a czasem nawet warunkiem utrzymania się na rynku. Zapewnienie wysokiego poziomu świadczeń medycznych jest kosztowne. Inwestując w jakość należy uwzględniać aspekty marketingowe, jak prestiż czy wizerunek placówki na rynku, ale również możliwość budowania związków lojalnościowych pomiędzy pacjentem a placówką. Przemiana w systemie ochrony zdrowia, którą zapoczątkowała ustawa o powszechnym ubezpieczeniu społecznym i inne ustawy reformujące system, polegała na przejściu od systemu administrowanego centralnie do systemu funkcjonującego według reguł rynkowych. Przemiana ta wymusza zmiany strukturalne oraz kulturowe . Cechy szczególne sektora ochrony zdrowia, takie jak: rynek świadczeniodawcy, polityka informacyjna, wartości etyczne, złożoność procesu chorobowego, skutki leczenia oraz oczekiwania społeczne powodują, że wprowadzenie mechanizmów rynkowych pobudziło motywację do dobrej jakości świadczeń. Celem niniejszej pracy jest analiza systemów zarządzania jakością w zakładach opieki medycznej. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie jakością w usługach zdrowotnych pl
dc.subject rynek usług zdrowotnych pl
dc.subject marketing partnerski w usługach medycznych pl
dc.subject systemy zarządzania jakością pl
dc.subject TQM pl
dc.subject normy ISO serii 9000 pl
dc.subject opieka zdrowotna w UE pl
dc.subject reforma systemu opieki zdrowotnej w Polsce pl
dc.subject NZSOM „Medyk-Krynica” pl
dc.subject ocena jakości usług pl
dc.title Zarządzanie jakością usług zdrowotnych na przykładzie NZSOM "Medyk-Krynica" Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Health service quality management; NZSOM „MEDYK-KRYNICA” clinic case study en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info