Determinants, Moderators and Consequences of Organizational Interaction Orientation

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Hoops, Christian
dc.contributor.author Bücker, Michael
dc.date.accessioned 2014-03-25T15:00:11Z
dc.date.available 2014-03-25T15:00:11Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Hoops, Ch., Bücker, M., Determinants, Moderators and Consequences of Organizational Interaction Orientation. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2013, vol. 9, nr 4 : Knowledge, Participation and Waste Management - Selected Problems. Ed. by A. Ujwary-Gil, s. 73-100 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7216
dc.description.abstract Interaction orientation reflects the ability of a company to interact with the individual customer and to gather information from successful interactions. Four dimensions of interaction orientation are identified in the literature: customer concept, interaction response capacity, customer empowerment and customer value management (Ramani and Kumar, 2008). This study shows that indeed a fifth dimension of interaction orientation exists and investigates the determinants, moderators and consequences of this construct. The first notable finding is that B2B companies exhibit a greater degree of interaction orientation than B2C firms. Ramani and Kumar hypothesized that in their study. We show that there are B2C industries such as financial services, whose companies also have a greater interaction orientation. This could be the reason why the authors could not prove their hypothesis. Furthermore, we examine the influence of strategic orientations on organizational performances and compare various orientations with each other. pl
dc.description.abstract Orientacja na interakcję odzwierciedla zdolność formy do interakcji z indywidualnymi klientami oraz do gromadzenia informacji uzyskanych w tych interakcjach. Literatura przedmiotu podaje cztery wymiary orientacji na interakcję: koncepcja klienta, zdolność do reakcji, uprawomocnienie klienta oraz zarządzanie wartością klienta (Ramani i Kumar, 2008). Niniejsza praca pokazuje piąty wymiar orientacji na interakcję oraz bada determinanty, moderatory i konsekwencje tej konstrukcji. Pierwszym odkryciem jest to, iż firmy działające w środowisku B2B wykazują większy stopień interakcji niż firmy ze środowiska B2C. Ramani i Kumar przewidywali to w swojej pracy. Pokazujemy, że istnieją sektory B2C, jak na przykład usługi finansowe, w których firmy również wykazują większy stopień orientacji na interakcję. Być może dlatego właśnie autorzy nie mogli udowodnić swojej hipotezy. Ponadto, badamy wpływ orientacji strategicznej na efektywność organizacji i porównujemy ze sobą różne orientacje. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject adaptive selling pl
dc.subject cook’s distance pl
dc.subject customer-oriented selling pl
dc.subject entrepreneurial orientation pl
dc.subject environment pl
dc.subject financial services pl
dc.subject interaction orientation pl
dc.subject learning orientation pl
dc.subject market orientation pl
dc.subject organizational culture pl
dc.subject organizational strategy pl
dc.subject organizational structures pl
dc.subject adaptacyjna sprzedaż pl
dc.subject dystans Cooka pl
dc.subject sprzedaż nastawiona na klienta pl
dc.subject orientacja przedsiębiorcza pl
dc.subject środowisko pl
dc.subject usługi finansowe pl
dc.subject orientacja na interakcję pl
dc.subject orientacja na uczenie się pl
dc.subject orientacja rynkowa pl
dc.subject kultura organizacyjna pl
dc.subject strategia organizacyjna pl
dc.subject struktury organizacyjne pl
dc.title Determinants, Moderators and Consequences of Organizational Interaction Orientation pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info