Students’ Attitudes Towards Career in the Tourism Industry – Implications for Tacit Knowledge Management

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Bednarska, Marlena A.
dc.contributor.author Olszewski, Marcin
dc.date.accessioned 2014-03-24T13:38:58Z
dc.date.available 2014-03-24T13:38:58Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Bednarska, M.A., Olszewski, M., Students’ Attitudes Towards Career in the Tourism Industry – Implications for Tacit Knowledge Management. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2013, vol. 9, nr 1 : Entrepreneurship in Tourism and Sport. Ed. by M. Bednarczyk, J. Gancarczyk, s. 119-134 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/7179
dc.description.abstract The success of tacit knowledge management lies in firms’ capabilities to attract and retain employees possessing unique knowledge. The purpose of the paper is to investigate students’ attitudes towards career in tourism in the context of tacit knowledge management. The study was conducted on the group of 345 undergraduates and graduates enrolled in tourism and hospitality studies in Poznan. Research revealed that majority of students plan short-term career in tourism, which entails tacit knowledge leakage outside the tourism industry. It was also found that students’ attitudes towards tourism careers are significantly influenced by previous work experience and satisfaction with the studies. pl
dc.description.abstract Skuteczne zarządzanie wiedzą ukrytą wymaga zdolności przyciągania i zatrzymania pracowników, którzy są dysponentami tej wiedzy. Celem artykułu jest określenie nastawienia studentów wobec pracy w turystyce w kontekście zarządzania wiedzą ukrytą. Dzięki badaniom pierwotnym przeprowadzonym na grupie 351 studentów w Poznaniu wykazano, że przeważająca ich większość nie planuje na stałe związać swojej kariery zawodowej z turystyką, co powodować może wyciek wiedzy poza sektor turystyki. Stwierdzono także, że nastawienie studentów wobec pracy w turystyce uwarunkowane jest ich wcześniejszymi doświadczeniami zawodowymi oraz satysfakcją ze studiów. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Nowy Sacz School of Business – National-Louis University pl
dc.rights Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject tacit knowledge pl
dc.subject management pl
dc.subject attitudes pl
dc.subject career pl
dc.subject tourism industry pl
dc.subject students pl
dc.subject wiedza ukryta pl
dc.subject nastawienie wobec pracy pl
dc.subject gospodarka turystyczna pl
dc.subject studenci pl
dc.title Students’ Attitudes Towards Career in the Tourism Industry – Implications for Tacit Knowledge Management pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info