Abstract:
Praca ma na celu przedstawienie oraz omówienie podstawowych narzędzi i mechanizmów wykorzystywanych podczas promocji w sieci oraz ukazanie roli Internetu jako szybko rozwijającego się kanału promocji. Praca ma charakter teoretyczny, jednak zawiera również liczne przykłady działań marketingowych prowadzonych w Sieci internetowej oraz analizę ich skuteczności. Niniejsze opracowanie stanowi próbę pozytywnego zweryfikowania tezy, iż media wirtualne swoją atrakcyjnością przewyższają tradycyjne formy przekazu treści marketingowych, przez co Internet staje się głównym medium dotarcia przedsiębiorstwa do potencjalnych oraz obecnych klientów. W pierwszym rozdziale autor opisuje pokrótce historię powstania sieci internetowej zarówno w świecie jak i jej początki w Polsce, wraz z regulacjami prawnymi dotyczącymi tej sfery gospodarki. Opisany został również profil użytkowników Internetu w Polsce. Kolejny, drugi rozdział poświęcono pogłębionej charakterystyce najczęściej wykorzystywanych form promocji internetowej. W trzecim, kończącym pracę rozdziale autor docieka, w jakim kierunku podąża dalszy rozwój Internetu wraz z jego przenikaniem w kolejne dziedziny życia społeczeństwa. Autor pracy, poza publikacjami z dziedziny marketingu, reklamy i Internetu, jako główne źródło materiałów bibliograficznych wykorzystał dostępne zasoby internetowe.