dc.description.abstract |
Cel pracy to próba uzyskania odpowiedzi na pytanie, jaki stosunek mają studenci
ogólnie do reklam, a także co sądzą o reklamach szokujących oraz czy według nich
reklamy te są efektywniejsze od standardowych reklam. Praca złożona jest z trzech
rozdziałów.
W pierwszym rozdziale omówiono istotę, funkcje oraz środki promocji. Skupiono
się na przedstawieniu, na czym polega komunikacja przedsiębiorstwa z rynkiem oraz
dzięki jakim środkom jest ona możliwa. Zaprezentowano również cechy, jakimi
charakteryzuje się potencjalny nabywca oraz opisano poszczególne typy klientów wraz
z odpowiednimi im zachowaniami sprzedawców.
W kolejnej części pracy omówiono szczegółowo reklamę. Zwrócono uwagę na to,
jak powinno się dobierać odpowiedni nośnik reklamowy. Następnie zaprezentowano
podstawowe nośniki reklam. Wspomniano również o związku rodzaju reklamy
z poszczególnymi grupami produktów. W końcowej części rozdziału omówiono działania,
dzięki którym reklamodawcy starają się przyciągnąć uwagę konsumenta. Omówione
zostały również reklamy kontrowersyjne. Starano się przedstawić, jak one oddziałują na
emocje potencjalnych konsumentów oraz czy i w jaki sposób wpływają na ich decyzje
zakupowe.
Rozdział trzeci poświęcono na opisanie celów, organizacji i wyników
przeprowadzonego badania. Ukazano w nim opinie studentów na temat reklam oraz
stosowanych przez reklamodawców sposobów na przyciągnięcie uwagi potencjalnych
klientów. Rozstrzygnięto również to, czy reklamy kontrowersyjne są efektywniejsze od
reklam standardowych. Rozdział kończy podsumowanie przeprowadzonego badania. |
pl |