Perswazyjność komunikatów reklamowych w Internecie na podstawie analizy usług finansowych SKOK-ów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Idzik, Beata
dc.date.accessioned 2014-03-03T10:06:03Z
dc.date.available 2014-03-03T10:06:03Z
dc.date.issued 2014-01-23 11:44:30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6645
dc.description.abstract Praca jest wynikiem kilkuletnich obserwacji praktycznej strony funkcjonowania reklamy w zakresie usług finansowych. Autorka starała się oddać wyraz swojemu zainteresowaniu psychologią konsumenta, marketingiem w sektorze finansowym a także fascynacji możliwościom, jakie stwarzają w tym zakresie nowe technologie oparte na Internecie. Praca ma charakter teoretyczno - badawczy. W założeniach metodologicznych sformułowano problem badawczy, cele oraz cztery hipotezy badawcze, które poddano weryfikacji. Na podstawie opinii respondentów zawartych w ankiecie internetowej zostały sformułowane wnioski badawcze. Otrzymane dane sugerują, że współczesna reklama usług finansowych odbiega od podstawowych założeń modelu FCB. Pomimo wysokiego zaangażowania w zakup, konsumenci usług finansowych przekonywani są nie racjonalną argumentacją, ale poprzez środki pozakontekstowe. Fundamentem skuteczności reklamy jest zastosowanie technik perswazyjnych, które operają się na psychologicznych mechanizmach wpływu społecznego. Zmiana postaw dokonuje się na drodze strategii peryferyjnej perswazji (model ELM). Największą siłę przekonywania reklam SKOK obserwuje się w odniesieniu do osób z segmentu 50+ przez wzgląd na skojarzenia z motywami patriotycznymi i religijnymi. pl
dc.description.abstract This master thesis is the result of several years of experience in the field of financial services advertising. The author wanted to express her interest in psychology of consumers’ behaviour and financial sector marketing as well as the fascination with the possibilities posed in this regard by new technologies based on the Internet. The work is a theoretical - research. The methodological assumptions formulated the research problem, objectives and four research hypotheses, which were verified. On the basis of the opinion of the respondents included in the online survey were formulated research applications. The data obtained suggest that a modern advertising of financial services differs from the basic assumptions of the FCB model. Despite the high involvement in the purchase, consumers of financial services are not persuaded by a rational argument, but by peripheral information. The foundation of the effectiveness of advertising is the use of persuasive techniques that are based on the psychological mechanisms of social influence. The process of changing consumer attitudes is mostly accomplished by a peripheral strategy of persuasion (ELM model). The greatest impact of the persuasion in advertising of financial services can be observed in relation to people aged 50 +. The main reason of susceptibility of this segment is associations with patriotic and religious themes included in advertisement. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing usług finansowych pl
dc.subject reklama internetowa pl
dc.subject perswazja pl
dc.subject socjotechnika pl
dc.subject Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe pl
dc.subject marketing partnerski pl
dc.subject marketing financial services pl
dc.subject online advertising pl
dc.subject persuasion pl
dc.subject social engineering pl
dc.subject credit unions pl
dc.subject relationship marketing pl
dc.title Perswazyjność komunikatów reklamowych w Internecie na podstawie analizy usług finansowych SKOK-ów pl
dc.title.alternative Persuasiveness of the internet advertising on the basis of credit unions financial services pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-03-03T08:53:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info