Abstract:
Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena przedsiębiorstwa handlowego
w systemie zadań i funkcji dystrybucji na przykładzie firmy dystrybucyjnej Ravi w Brzeźnicy. Przesłanką tak sformułowanego celu pracy jest przekonanie o istotnej roli przedstawiciela w procesach dystrybucji, stąd też praca przybliża specyfikę zawodu we właściwym logicznych związku. W pracy przybliżono mechanizmy działania dystrybucji, zaprezentowano ją z różnych perspektyw, dokonano szeregu podziałów, oraz określono jej strategie, pojemność oraz potencjalne konflikty. Poruszono również problematykę logistyki
i jej związek z zarządzaniem łańcuchem dostaw. Wyszczególniono funkcje, cele
i potencjalne problemy z nią związane oraz omówiono temat tendencji rozwoju
w logistyce. Przedstawiono temat form, sposobów, funkcji i rodzajów dystrybucji instytucjonalnej oraz problematykę pracy przedstawicieli handlowych jako sprzedawców i ich znaczenia dla firm oraz zaprezentowano techniki sprzedaży, promocji, komunikacji interpersonalnej oraz samego działu sprzedaży, wraz z elementami jego działalności. Problematyka poruszona w niniejszej pracy poparta jest praktycznym przykładem funkcjonowania Firmy Dystrybucyjnej Ravi w Brzeźnicy. Przedsiębiorstwo to swoje funkcjonowanie opiera na dziale sprzedaży, gdzie szczególne znaczenie odgrywają przedstawiciele handlowi. W pracy zaprezentowano charakterystykę firmy, jej historię, strukturę i specyfikę działania oraz opis znaczenia przedstawiciela handlowego w zestawieniu z jego obowiązkami, narzędziami pracy i motywacją.