Wykorzystanie narzędzi public relations w kształtowaniu wizerunku dóbr luksusowych na przykładzie firmy jachtowej FRASER YACHTS

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Manugiewicz, Monika
dc.date.accessioned 2014-02-25T15:39:50Z
dc.date.available 2014-02-25T15:39:50Z
dc.date.issued 2011-07-19 13:32:35
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/6365
dc.description.abstract Kluczowym aspektem poznawczym niniejszej pracy jest próba zbadania wpływu dziedziny public relations na proces kształtowania wizerunku dóbr luksusowych. Postawione hipotezy badawcze weryfikowane były na podstawie analizy wewnętrznych działań firmy, kierującej swoją ofertę do klientów o ponadprzeciętnej wielkości portfela. Badanie przeprowadzone zostało przy użyciu pogłębionego wywiadu indywidualnego z dyrektorem marketingu firmy FRASER YACHTS oraz dokumentacji wewnętrznej udostępnionej przez przedsiębiorstwo. Niniejsza praca objaśnia podstawowe zasady kreowania, wdrażania oraz weryfikacji systemu zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstw, kierujących swoją ofertę do najzamożniejszych grup docelowych. Wnioski, jakie udało się uzyskać na podstawie niniejszej analizy, dotyczą kolosalnego wpływu public relations na powodzenie rynkowe firm działających w opisywanym sektorze. Ewaluacja procesu budowania wizerunku lustrzanego omawianego przedsiębiorstwa, dała autorce możliwość zauważenia konieczności rozbudowania klasycznej zasady 4P, poszukiwania kreatywnych rozwiązań marketingowych oraz istotności indywidualnego podejścia do każdego klienta, które powinno być stawiane ponad promocję na szeroką skalę. Ogólnym wnioskiem z pracy jest zatem stwierdzenie, że sukces firm oferujących dobra luksusowe, nie jest możliwy bez wykształcenia stabilnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów, a osiągnięcie go powinno być priorytetowym celem przedsiębiorstwa. Rezultatem pobocznym niniejszej pracy jest również zaobserwowanie nierozłączności dziedziny public relations z psychologią ludzkich zachowań. pl
dc.description.abstract The key cognitive aspect of the thesis herein is an attempt to examine the influence of public relations on the process of shaping the image of luxurious goods. The presented hypotheses of the study were verified on the basis of analysis of the internal actions undertaken by a company which addressed its offer to wealthy clients. The study was conducted by means of a detailed individual interview with the marketing manager of the FRASER YACHTS company, and with a use of internal documentation which the company made available. The thesis herein explains the basic rules for shaping, introduction and verification of the image management implemented by companies which address their offer to the richest target groups. The conclusions that could be drawn on the basis of the analysis relate to huge influence of public relations on the market success of companies acting in the described sector. The development of the mirror image marketing process of the presented company, enabled the authoress to spot the necessity of developing the classic 4P rule and searching for creative marketing solutions, as well as to observe the significance of individual approach towards every client, which should be perceived as more important than wide scope promotion. The general conclusion that can be drawn from the study is the statement that success of companies offering luxurious goods is not possible without shaping proper image in the eyes of the potential clients, and achieving it should be a priority to a company. The thesis herein also shows that public relations and the psychology of human behavior are inseparable. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject public relations pl
dc.subject dobra luksusowe pl
dc.subject rynek jachtowy pl
dc.subject psychologia w marketingu pl
dc.subject tożsamość pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject wizualizacja pl
dc.subject badania jakościowe pl
dc.subject luxury goods pl
dc.subject yacht market pl
dc.subject psychology in marketing pl
dc.subject identity pl
dc.subject image pl
dc.subject visualization pl
dc.subject qualitative marketing research pl
dc.title Wykorzystanie narzędzi public relations w kształtowaniu wizerunku dóbr luksusowych na przykładzie firmy jachtowej FRASER YACHTS pl
dc.title.alternative The usage of public relation tools in the process of creating a luxury brand product image, based on a yachting company - FRASER YACHTS pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-02-25T13:48:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info