Abstract:
Głównym celem pracy jest przedstawienie tych czynników, które w badanej firmie mają największy wpływ na motywację pracowników. Kolejnym ważnym celem jest analiza zebranego materiału i przedstawienie wyników badań podsumowanych wnioskami. W teoretycznej części pracy przedstawiono definicję i istotę motywacji, natomiast w części praktycznej ukazano system motywacyjny pracowników na przykładzie wybranej firmy usług outsourcingowych. W celu określenia czynnika, który ma największy wpływ na motywację pracowników w badanej firmie, określono hipotezę, która brzmi: „Wynagrodzenie jest kluczowym czynnikiem w systemie motywacyjnym mającym wpływ na efektywność pracy i poziom zadowolenia pracowników”. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono znaczenie terminów motywacja i motywowanie, ich istotę i rodzaje, następnie szczegółowej charakterystyce zostały poddane teorie oraz modele motywacji pracowników. Drugi rozdział to opis sytemu motywowania, istoty wynagradzania a także jego funkcji i składników, przedstawiono również system wynagradzania pracowników oraz pozawynagrodzeniowe czynniki motywacyjne. Trzeci rozdział pracy określa cele pracy i hipotezę oraz zastosowaną metodę badania tj. ankietę. W czwartym rozdziale podjęto próbę identyfikacji systemu motywacyjnego w wybranej firmie. Następnie przedstawiono wyniki badań, ich analizę oraz wnioski podsumowujące zebrany materiał badawczy. Badania przeprowadzone w wybranej firmie usług outsourcingowych wskażą obszary w zakresie systemu motywacyjnego pracowników, które funkcjonują prawidłowo oraz te, które mogłyby ulec poprawie. Na podstawie uzyskanych wyników można było potwierdzić postawioną hipotezę.