Abstract:
Reklama jest wszechobecnym elementem marketingu mix, za pomocą, którego przedsiębiorcy chcą wpłynąć na wzrost sprzedaży swoich produktów, czy usług. Z reklamą możemy spotkać się dosłownie wszędzie. Idąc ulicą nie da się nie zauważyć porozklejanych plakatów, czy porozwieszanych szyldów reklamowych. Oglądając telewizję, czy słuchając radia co chwila można usłyszeć różnego rodzaju hasła reklamowe. W związku z tym, że do obecności reklamy w naszym życiu, każdy już się przyzwyczaił, twórcy reklam muszą się ciężko napracować, aby reklama którą stworzą w praktyce okazała się być efektywna. To, czy reklama, którą firma wykorzystała okazała się być skuteczna można sprawdzić między innymi poprzez zbadanie pewnej grupy konsumentów. Celem niniejszej pracy jest zbadanie skuteczności reklam firm farmaceutycznych działających na polskim rynku. Celowo do pracy wybrano rynek farmaceutyczny, ponieważ jest to rynek, gdzie występuje coraz większa liczba konkurentów, więc firmy te z pewnością prześcigają się w tworzeniu coraz to ciekawszych reklam. Ale czy ciekawsza reklama, przedkłada się na ich większą skuteczność?