dc.description.abstract |
Handel zagraniczny przynosi wiele korzyści dla wszystkich krajów i przedsiębiorstw w nim uczestniczących. Handel zagraniczny poszerza rynek zbytu danego przedsiębiorstwa lub kraju, tworzy nowe rynki zbytu, rozwija produkcję, zwiększa różnorodność towarów na rynku i pozwala na oszczędzanie lub uzupełnianie własnych zapasów. Obecnie, w dobie globalizacji nawet na rynkach krajowych większą wartość mają firmy, które prowadzą działalności eksportowe i w swoich kampaniach reklamowych szczycą się rozmiarami swojego eksportu. Jest to bardzo skuteczna metoda, ponieważ każdy konsument podświadomie myśli, że skoro firma sprzedaje swoje produkty za granicą i odnosi sukces to na pewno jej produkty są bardzo dobrej jakości. Handel międzynarodowy jest niewątpliwie opłacalny, ponieważ wszystkie jego korzyści prowadzą do zwiększenia zysków firmy. Głównym celem pracy jest przedstawienie modelu, który umożliwi wybranie jednego, najbardziej korzystnego kraju, do którego EFT będzie mogło eksportować swój nowy produkt. Realizacja celu głównego jest związana z weryfikacją kilku hipotez. Hipotezy te wiążą się z pytaniami, jakie nasunęły się autorowi podczas studiowania tematu. Pierwsza z hipotez dotyczy gospodarki na poziomie makro i dotyczy opłacalności handlu zagranicznego (przypuszczenie takie poczyniono w pierwszym akapicie wstępu). Druga dotyczy wyboru krajów azjatyckich (do jakiej części świata najlepiej jest eksportować). Trzecia jest związana bezpośrednio z celem głównym; jest to przypuszczenie, że opracowanie takiego algorytmu jest możliwe. |
pl |