Dobór systemu motywacyjnego dla agentów ubezpieczeniowych na przykładzie Agencji Allianz w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nalepka, Adam
dc.contributor.author Turska, Jolanta
dc.date.accessioned 2014-02-18T09:53:51Z
dc.date.available 2014-02-18T09:53:51Z
dc.date.issued 2012-09-18 23:15:45
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5932
dc.description.abstract Niniejsze opracowanie podejmuje problem motywowania do pracy agentów ubezpieczeniowych. Podstawowym celem badawczym jest dokonanie oceny systemu motywacyjnego w Agencji Allianz w Nowym Sączu oraz sprawdzenie, czy zawarte w nim elementy są dopasowane do deklarowanych potrzeb i oczekiwań pracujących tam osób. Dodatkowo, wykazanie, iż bez przeprowadzenia analizy oczekiwań pracowników nie można skonstruować skutecznego systemu, który sprzyjałby polepszaniu wyników. W pracy zbadano efektywność omawianego systemu motywacyjnego stosując metodę diagnozowania Lawlera i Nadlera. Dzięki niej można dowiedzieć się, jak kształtują się czynniki motywacyjne w stosunku do oczekiwań. Poddano też analizie system wynagrodzeń i porównano go z rozwiązaniami modelowymi. Przeprowadzono wywiady z losowo wybranymi osobami, które brały udział w ankiecie dla wyjaśnienia niektórych zagadnień. Stanowiło to podstawę do zaproponowania działań naprawczych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym ogólnie nakreślono miejsce motywowania w nauce o zarządzaniu. W drugim rozdziale przeprowadzono klasyfikację i systematykę czynników motywacji do pracy. Trzeci rozdział zawiera informacje dotyczące systemów motywacyjnych. W czwartym rozdziale zaprezentowano organizację, której system motywacyjny miał być poddany analizie. Piąty rozdział poświęcony został systemowi motywacyjnemu w Agencji Allianz w Nowym Sączu. Badany system motywacyjny nie spełnia oczekiwań agentów, przez co nie wpływa pozytywnie na osiągane wyniki sprzedaży. Związane jest to z niedopasowaniem zastosowanych bodźców do ich potrzeb. Zatem, bez poznania celów i oczekiwań pracowników oraz uwzględnienia ich podczas doboru narzędzi motywowania nie jest możliwe skonstruowanie skutecznego systemu motywacyjnego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject ubezpieczenia pl
dc.subject studium przypadku pl
dc.subject system motywacyjny przedsiębiorstwa pl
dc.subject systemy motywacyjne pl
dc.subject motywacja do pracy pl
dc.title Dobór systemu motywacyjnego dla agentów ubezpieczeniowych na przykładzie Agencji Allianz w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Selection of an incentive system for insurance agents. A case study of Allianz Agency in Nowy Sącz pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-02-17T13:30:30Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info