Zarządzanie importem i exportem z perspektywy łańcucha wartości na przykładzie średniej firmy Z.W.C. Neukirch

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Urbańczyk Marta
dc.date.accessioned 2014-02-17T21:23:38Z
dc.date.available 2014-02-17T21:23:38Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5916
dc.description.abstract Współczesne funkcjonowanie podmiotów gospodarczych ma międzynarodowy charakter, wyrażający się między innymi w ich zwiększającej się ekspansywności oraz we wzroście współzależności przekraczającej granice państw, w których te podmioty mają swoje siedziby. Zawierane porozumienia o wolnym handlu prowadzą do powstania wspólnego rynku (towarowego, usługowego, czynników produkcji, kapitałowego), pozbawionego prawno-administracyjnych barier. Istnieje swoboda przepływu, która jest efektem rozwoju światowej infrastruktury transportu i infrastruktury komunikacyjnej. Zintegrowany rynek prowadzi do ścisłych powiązań gospodarczych, w których kondycja ekonomiczna w jednym regionie wpływa na sytuację ekonomiczną w innym. Zależności między podmiotami oraz ujednolicenie rozwiązań instytucjonalnych w skali świata stają się coraz intensywniejsze (powodując „kurczenie się” przestrzeni) niezależnie od woli wielu przedsiębiorstw zwłaszcza małych i średnich, na które w ostatnich latach wpływ wywierają zjawiska zachodzące w skali globalnej. Coraz częściej firmy te są zmuszane do opracowania nowych strategii działania– w tym strategii wejścia na rynki zagraniczne, która obejmuje między innymi określenie celów, ustalenie form wejścia oraz możliwych ograniczeń ich wykorzystania, eliminację nie dających się wykorzystać form, rachunek ekonomiczny zamierzonej działalności i podjęcia decyzji o wyborze optymalnej formy zapewniającej najwyższy stopień realizacji celów – w tym najważniejszy cel tworzenia wartości. Ważnymi zjawiskami, pomagającymi „umiędzynaradawiać” przedsiębiorstwa to między innymi coraz większy stopień wykorzystywania informacji, które wspierają ten proces oraz wykorzystywanie przez małe i średnie przedsiębiorstwa zalet sytuacyjnie dobranego stopnia powiązań między firmami (przez procesy), dzięki którym są w stanie wyeliminować barierę skali produkcji, braku doświadczenia czy szczupłości zasobów finansowych, które ograniczają możliwość„internacjonalizacji”. Praca prezentuje tezę, że rola nowych metod zarządzania przyczynia się do budowania przewagi konkurencyjnej firmy. Procesowe podejście do zarządzania w tym przypadku importem i eksportem, jest zaawansowaną kontynuacją wysiłków na rzecz doskonalenia organizacji. W niniejszej pracy uwaga będzie skupiona na zrozumieniu tych procesów i ich roli w przedsiębiorstwie zwłaszcza procesu handlu zagranicznego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject eksport pl
dc.subject import pl
dc.subject wartość dodana pl
dc.subject firma "NEUKIRCH" pl
dc.subject sieci hurtowe pl
dc.subject kanały dystrybucji w eksporcie pl
dc.title Zarządzanie importem i exportem z perspektywy łańcucha wartości na przykładzie średniej firmy Z.W.C. Neukirch pl
dc.title.alternative Import and export management from the value chain perspective – example of the middle company Z.W.C. Neukirch en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info