dc.description.abstract |
Podstawowym celem działalności PZU S.A. na rynku ubezpieczeniowym jest pozyskiwanie ubezpieczeń za pośrednictwem różnych podmiotów. Świadczenie usług ubezpieczeniowych przez różne podmioty dotyczące sprzedaży produktów firm ubezpieczeniowych nazywamy akwizycją ubezpieczeniową. Celem niniejszej pracy jest przybliżenie pojęcia jakim jest akwizycji ubezpieczeniowej oraz konkurencji ubezpieczeniowej w walce o klienta. W pracy przedstawiono przesłanki makroekonomiczne rozwoju ubezpieczeń, jego koncentrację oraz charakterystykę i pozycję na rynku głównego ubezpieczyciela w Polsce, jakim jest PZU SA. Opisano istotę i uwarunkowania konkurencji w usługach ubezpieczeniowych, strategię konkurencji w usługach ubezpieczeniowych oraz instrumenty konkurencji, a także przedstawiono charakterystykę głównych konkurentów PZU SA. Przedstawiono cele i istotę akwizycji w pozyskiwaniu klienta oraz sposoby i kanały dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Zaprezentowano charakterystykę agenta ubezpieczeniowego i brokera oraz ich odpowiedzialność względem klienta i zakładu ubezpieczeń. Opisano potrzebę instytucji ubezpieczeń, straty w działalności ubezpieczeniowej oraz korzyści z zawartego ubezpieczenia dla klienta, przedstawicieli PZU oraz konkurencji. |
pl |