Abstract:
Celem niniejszej pracy jest analiza działań promocyjnych, jakie wybrani producenci materiałów budowlanych kierują do swoich pośredników handlowych. Autor ukazuje, jaki charakter mają akcje promocyjne organizowane przez firmy z branży budowlanej, i jakie motywy kierują sprzedawcami, do których te działania promocyjne są skierowane. W pracy przedstawiono dwa spośród czterech elementów kompozycji marketingu – mix, a mianowicie promocję i dystrybucję. Poruszono temat pojęcie i istoty marketingu oraz koncepcji marketingu – mix. Przedstawiono historię rozwoju etyki w działalności gospodarczej, wskazano również, jaka jest istota i cele etyki w biznesie. Skupiono się na wybranych obszarach funkcjonowania kodeksów etycznych w działalności gospodarczej. Dokonano analizy wybranych działań promocyjnych, jakie producenci materiałów budowlanych kierują do swoich dystrybutorów i sprzedawców. Podjęto próbę oceny etycznego stosowania promocji w przypadku zaprezentowanych przykładowych akcji promocyjnych.