Abstract:
Promocja jest zespołem środków i działań, za pomocą której przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i firmę. Kształtuje potrzeby nabywców, ukierunkowuje popyt oraz zmniejsza jego elastyczność cenową, jest systemem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Komunikacja jest elementem, który łączy uczestników rynku
nadawcę oraz odbiorcę przekazu. Niezbędne jest aby producent, przedsiębiorstwo oferujące różne produkty i usługi komunikowali się, aby dostarczać informacje o walorach produktów oraz korzyściach użytkowania i nabywania. Celem niniejszej pracy jest podjęcie szerokiej przydatności działań promocyjnych widzianej w perspektywie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, oraz stworzenie zarysu przyszłej kampanii promocyjnej. W pracy przedstawiono interpretację komunikacji, promocji oraz charakterystykę działań promocyjnych na rynku przemysłowym. Omówiono wszystkie rodzaje promocji tj. reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista oraz public relations. Dokonano charakterystyki badanej firmy oraz zaplanowano plan kampanii reklamowej.