Niniejszej praca poświęcona jest idei Web 2.0 oraz analizie możliwych sposobów
wykorzystania jej przez ludzi młodych do kształtowania relacji. Poprzez próbę zdefiniowania
czym jest zjawisko internetu drugiej generacji, omówienie instrumentów dostępnych w
ramach wymienionego trendu oraz narzędzi wykorzystywanych w celu kształtowania relacji
międzyludzkich. Prezentuje rozwój funkcjonalnego internetu opisując jego początki, stan
obecny oraz przewidywaną przyszłość. Szczególnej analizie zostały poddane wybrane
serwisy Web 2.0, które znajdują zastosowanie w edukowaniu, rozwijaniu zainteresowań oraz
budowaniu relacji w ramach szkoły ponadgimnazjalnej. Podstawę źródłową pracy stanowiły
publikacje książkowe, artykuły, raporty z przeprowadzonych badań oraz informacje dostępne
wewnątrz omawianych instrumentów Web 2.0.
The following work is dedicated to the idea of Web 2.0 and analysing its possible
usage by the young people in social networking. My paper starts by trying to identify, what
the phenomenon of 'second generation Internet' exactly is, discussing the tools available in the
boundaries of afore mentioned trend as well as a sources used to expand human relationships.
It represents the development of the functional Internet by describing its beginnings, current
state and possible future. The detailed analysis was performed on selected Web 2.0 services
which are used in education, development of hobbies and building relations especially at high
school level. The key sources of my research were published books, articles, reports backed
up by questionnaires and data taken from Web 2.0 sources.