Społeczna odpowiedzialność biznesu jako przedmiot analizy na przykładzie praktyk firmy Schenker Sp. z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Misiołek, Krzysztof
dc.contributor.author Szymczyk, Patrycja
dc.date.accessioned 2014-02-04T15:11:50Z
dc.date.available 2014-02-04T15:11:50Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/5263
dc.description.abstract Pogłębiające się procesy globalizacyjne oraz integracyjne z Unią Europejską powodują, iż w coraz większym stopniu zmniejszają się jakościowe, technologiczne, a nawet cenowe różnice między produktami. W związku z tym przedsiębiorstwa, głównie zagraniczne, swą przewagę konkurencyjną zaczynają budować w oparciu o społeczną odpowiedzialność biznesu. Polskie przedsiębiorstwa, by sprostać z jednej strony konkurencji zagranicznej, z drugiej wzrastającym oczekiwaniom społeczeństwa, co do roli i celu tychże przedsiębiorstw, swe strategie zarządzania muszą oprzeć o zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy. Powstanie idei społecznej odpowiedzialności było odpowiedzią na zmieniające się otoczenie. Wzrastająca świadomość konsumentów, zmiana ich postaw w coraz większym stopniu wymuszają na przedsiębiorstwach podjęcia się działań zmierzających do wzrostu ich wiarygodności i tym samym ponoszenia odpowiedzialności za swoją działalność gospodarczą. Celem pracy jest ukazanie, iż nurt społecznej odpowiedzialności biznesu pojawił się również w Polsce. Coraz więcej przedsiębiorstw polskich, doceniając znaczenie CSR dla kondycji firmy, wciela ją w swą strategię zarządzania jednocześnie przyznając, iż etyczne postępowanie, zaangażowanie w społeczne problemy, profituje w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej. Nurt ten nie przybierałby jednak na sile, gdyby nie postawy Polaków, który swym zachowaniem coraz większym stopniu wymuszają na przedsiębiorstwach etyczne zachowania. Praca ma dodatkowo służyć weryfikacji dwóch hipotez badawczych: 1. Firmy traktują CSR jako część strategii zarządzania. 2. Publikacja raportu społecznego jest jednym z etapów zrównoważonego rozwoju organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dziedziną stosunkowo nową, nie do końca zgłębioną, jednakże jej tematyka jest nadzwyczaj aktualna, wywołująca szeroką dyskusje w kręgach naukowych. Praca stanowi próbę zwięzłego ujednolicenia i usystematyzowania wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject społeczna odpowiedzialność biznesu pl
dc.subject firma Schenker Sp. z o.o. pl
dc.subject CSR pl
dc.subject kodeks postępowania w życiu gospodarczym pl
dc.subject programy etyczne pl
dc.subject raporty pl
dc.subject audyty społeczne pl
dc.subject raport zrównoważonego rozwoju pl
dc.title Społeczna odpowiedzialność biznesu jako przedmiot analizy na przykładzie praktyk firmy Schenker Sp. z o.o. pl
dc.title.alternative Analysis of corporate social responsibility practiced at Schenker Corporation en
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info