dc.description.abstract |
Efektywność pracy stała się kluczowym sformułowaniem do opisania sukcesu przedsięwzięcia, ponieważ stanowi ostateczne pole walki pomiędzy konkurującymi firmami. Co więcej, w warunkach ogólnoświatowej globalizacji to właśnie efektywność jest podstawą konkurencji w krajach wysoko rozwiniętych. Polska znajduje się w dość niekorzystnej sytuacji, ponieważ koszty pracy, choć niższe niż w Stanach Zjednoczonych, są wyższe niż w krajach azjatyckich takich jak Korea, Chiny czy Tajwan. Jeśli chodzi o efektywność pracy, to jest ona znacznie niższa niż w USA i w krajach azjatyckich. Polska przegrywa więc w obu kategoriach. Jedyną drogą rozwoju dla naszego społeczeństwa jest systematyczne zwiększanie efektywności w taki sposób, aby móc konkurować na rynkach jednoczących się gospodarek świata.
Ogólnym celem niniejszej pracy jest wykazanie zależności pomiędzy cechami osobowości, potrzebami, umiejętnościami pracowników, warunkami pracy, w szerokim słowa tego znaczeniu, a efektywnością w przełożeniu ilościowym jak i jakościowym w sytuacji zdefiniowanej pewnym okresem czasu. Po przestudiowaniu literatury przedmiotu, opracowane zostało, wraz z Dyrektor Generalnym Airport Hotel Okęcie, narzędzie badające ilościowy aspekt pracy. Narzędzie to z pełną odpowiedzialnością może być stosowane również w procesie okresowej oceny pracownika, jako źródło wiedzy na temat wyników osiąganych w danym okresie czasu przez pracowników działu sprzedaży danej organizacji. |
pl |