Abstract:
Prezentowana praca przedstawia specyfikę funkcjonowania „Laboratorium Techniczno-Dentystycznego Józef& Monika Oberc” w niszy rynkowej, jaką jest branża techniki dentystycznej. Myśl przewodnią niniejszej pracy stanowi ocena procesu obsługi klientów na trudnym, wysoce wymagającym rynku prac protetycznych wykorzystywanych w stomatologii. Przedstawiono rolę małych i średnich przedsiębiorstw
we współczesnej gospodarce rynkowej. Analiza funkcji sektora MSP zaprezentowana została zarówno w kontekście międzynarodowych uwarunkowań specyfiki funkcjonowania sektora, jak i również w oparciu o polskie doświadczenia ostatnich piętnastu lat transformującej się gospodarki. Opisano problematykę odpowiedniego przeprowadzenia procesu segmentacji w kierunku praktycznego stosowania właściwego zestawu czynników warunkujących jej pełny, wymierny sukces w każdym przedsiębiorstwie, a także profil charakteryzujący klientów firmy niszowej. Zaprezentowany został pełny obraz czynników warunkujących zachowania rynkowe nabywców oraz przebieg procesu decyzyjnego na rynku dóbr konsumpcyjnych oraz inwestycyjnych. Przedstawiono szczegółową analizę SWOT firmy, dzięki której stworzony został obraz nowoczesnej, z sukcesem odpowiadającej na wyzwania rynkowe, firmy prowadzącej działalność w niszy rynkowej. Własna analiza oraz ocena systemu obsługi klientów firmy, skonstruowana została
na gruncie badania ankietowego współpracujących z laboratorium lekarzy stomatologów.