dc.contributor.advisor |
Szczerski, Krzysztof |
|
dc.contributor.author |
Majerska Regina |
|
dc.date.accessioned |
2014-02-03T14:22:58Z |
|
dc.date.available |
2014-02-03T14:22:58Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/5220 |
|
dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie relacji między decentralizacja państwa, a decentralizacją finansów publicznych w Polsce. Relacje te zostały ukazane na przykładzie gminy Łabowa. Autorka wybrała tę gminę, gdyż należy ona do typowych gmin wiejskich, których w największym stopniu dotyczy problem omawiany w pracy. W Polsce mamy jeden system władzy publicznej, lecz nie jest on jednolity. Poprzez decentralizację państwa mamy w kraju władzę centralną oraz samorządową. Dzięki procesowi decentralizacji nastąpiło przekazanie niektórych kompetencji z segmentu centralnej władzy publicznej do segmentu władzy samorządowej. Polska posiada trzy podsystemy władzy samorządowej. Wyróżniamy zatem samorząd wojewódzki, powiatowy oraz gminny. Nie są one podporządkowane hierarchicznie względem siebie, każdy z nich jest odrębny. Przedmiotem zainteresowania autorki jest samorząd gminny. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
pl |
dc.subject |
samorząd terytorialny w Polsce |
pl |
dc.subject |
reforma samorządu |
pl |
dc.subject |
Okrągły Stół |
pl |
dc.subject |
reforma finansów samorządu terytorialnego |
pl |
dc.subject |
finanse sektora publicznego |
pl |
dc.subject |
decentralizacja finansów publicznych |
pl |
dc.subject |
budżet |
pl |
dc.subject |
gospodarka finansowa gminy |
pl |
dc.title |
Decentralizacja państwa a decentrlanizacja finansów publiczych na przykładzie gminy Łabowa |
pl |
dc.title.alternative |
Decentralization of the state structure vs. decentralization of the public finances an example of municipality of Łabowa |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |