Abstract:
Celem niniejszej pracy jest udowodnienie iż szkolenia w organizacji są bardzo istotnym narzędziem w rozwoju personelu. Dzięki procesowi szkolenia można skutecznie poszerzać wiedzę i umiejętności pracowników budując jednocześnie ich motywację i poczucie związania z firmą. Przedstawiono ogólne koncepcję zarządzania zasobami ludzkimi oraz zmiany tej funkcji. Ukazano ogólną koncepcję rozwoju pracowników w przedsiębiorstwie z podziałem na jego cztery główne elementy składowe: selekcję, nagradzanie, budowanie planów kariery i szkolenia. Przeanalizowano proces szkoleniowy w firmie na podstawie wybranej literatury przedmiotu. Przedstawiono podział rodzajów szkoleń a także poszczególne elementy składowe procesu szkoleniowego z krótkim opisem narzędzi najczęściej używanych do realizacji każdego z nich. Opisano na mocne i słabe strony różnych rozwiązań stosowanych podczas budowania i realizacji procesu szkoleń. Dokonano charakterystyki firmy Unilever Polska S.A. z przedstawieniem roli działu HR. Przedstawiono przebieg procesu szkoleniowego na przykładzie firmy Unilever. Opisano ogólną politykę rozwoju pracowników w tej firmie z uwzględnieniem wszystkich elementów i narzędzi służących temu celowi. Przeanalizowano przebieg procesu szkoleniowego z podziałem na poszczególne elementy, opisano narzędzia stosowane podczas realizacji każdego z etapów procesu szkolenia oraz przedstawiono słabe i mocne strony tego procesu pokazujące jego znaczenie w rozwoju personelu firmy Unilever.