Praca zawiera zagadnienia teoretyczne z zakresu stosowania outsourcingu jako
narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem. Scharakteryzowano różne rodzaje outsourcingu,
jego wady i zalety oraz opisano outsourcing sprzedaży na przykładzie dużego koncernu
zagranicznego korzystającego z usług polskiej firmy outsourcingowej. Dzięki danym
liczbowym udostępnionym przez obydwie firmy, ukazano koszty podjęcia współpracy oraz
porównano stronę kosztową ze stroną przychodową. Celem przeprowadzonej analizy było
wskazanie na opłacalność przedsięwzięcia jakim jest outsourcing sprzedaży.
The paper elaborates on theoretical issues concerning the use of outsourcing as a tool
for business management. Various types of outsourcing and its advantages and disadvantages
has been characterized. Moreover, outsourcing of sale on the example of a large foreign
concern using the services of Polish outsourcing company has been described. With the help
of the figures provided by both companies, the costs of cooperation are shown and costs are
compared with the revenues. The purpose of the analysis was to identify the cost effectiveness of the project which is the outsourcing of sale.