Abstract:
W niniejszej pracy o charakterze badawczym podjęto problematykę kompetencji
menedżera hotelu, który odpowiada za funkcjonowanie placówki. Celem badań jest
poznanie opinii pracowników hotelu na temat kompetencji zarządzającego tego typu
placówką. W badaniach założono poznanie skali wartości cenionych na stanowisku
menedżera – od przygotowania zawodowego, kwalifikacji i wiedzy, poprzez
doświadczenie, staż pracy, umiejętności w pracy z ludźmi do odpowiedzialności za
prawidłowe funkcjonowanie placówki.
Praca składa się z trzech części. W pierwszej omówiono teoretyczne podstawy
badań, scharakteryzowano pojęcia takie jak: turystyka, rynek usług turystycznych oraz
kompetencje kierownika organizacji i style kierowania. Druga część, metodologiczna,
zawiera opis przedmiotu i cel badań, sformułowano w niej problemy i hipotezy
badawcze oraz przedstawiono zastosowane metody, techniki i narzędzia badań. W
części tej scharakteryzowano teren badań oraz badaną populację oraz opisano
organizację i przebieg badań.
Omówienie wyników badań własnych stanowi treść trzeciej, zasadniczej części
pracy. Dokonano w niej analizy opinii pracowników hotelu ZAMEK RYN na temat
kompetencji menedżera tego typu placówki. Przedmiotem badań było zarówno
przygotowanie i doświadczenie zawodowe, jak też cechy osobowości pożądane u osoby
kierującej zespołem pracowników hotelu. Wyniki badań podsumowano we wnioskach.