Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie techniki steganograficznej oraz zaprojektowanie
i stworzenie programu do ukrywania danych w plikach graficznych. Szyfrowanie wiadomości
odbywa się za pomocą metody LSB, która została przedstawiona w rozdziale 3.3.1. Aplikacja umożliwia zapisywanie wiadomości w mapach 24-bitowych (BMP).
Praca składa się z sześciu rozdziałów, tworzących logiczną strukturę.
Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem do technik steganografii i określa przyjęte założenia.
Rozdział drugi jest poświęcony narzędziom i językowi programowania, dzięki którym została
stworzona aplikacja. Opisuje on środowisko programistyczne oraz język programowania C#.
Rozdział trzeci opisuje zarys historii steganografii oraz algorytmy szyfrujące dane. W tym
rozdziale ukazane jest pięć różnych metod ukrywania tekstu w plikach. Zostały one opisane
w bardzo przejrzysty sposób. I każda z nich mogłaby zostać zaimplementowana do aplikacji.
Czwarty rozdział zawiera informacje o sposobie działania programu komputerowego,
realizującego szyfrowanie metodą ostatniego bitu. W bardzo dokładny sposób jest
przedstawiona implementacja algorytmu szyfrowania, jak i odszyfrowania wiadomości
metodą LSB.
W piątym rozdziale zawarte zostały wnioski odnośnie używania steganografii i korzyści
wynikające z faktu ukrywania wiadomości.