Abstract:
Autorka definiuje pojęcie pracy i jej znaczenie w życiu człowieka. Kto ją wykonuje, w jakim celu i czego oczekuje w zamian. Pracę można również badać, co prowadzi do określenia i scharakteryzowania jej elementów. Dzięki takim charakterystykom łatwiej jest nam ją wycenić, unormować i wypracować jej standardy. W dalszej części pokazuje trzy elementy biorące udział w rynku pracy; pracownika, pracodawcę i agencję jako przykład pośrednika w jej „obrocie”. Określenie osoby pracodawcy i pracownika oparte zostały na prawnych ich aspektach, włącznie z prawami stanowiącymi o ich obowiązkach jak i prawach wynikających z Kodeksu Pracy. W ostatnim rozdziale opisano procedurę, prowadzącą do włączenia człowieka w tryby przykładowej organizacji jaką jest klub sportowy. Zawodnik jest tu przedstawiony jako ten, którego praca podlega wycenie, negocjacji i zaspokojeniu potrzeb wynikających z założeń klubu. Biorąca udział w całym procesie agencja to wiążący go element. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie relacji między wybranymi składnikami rynku pracy i wyeksponowanie roli agencji w tych relacjach.