Abstract:
Szczególne miejsce w strategii przedsiębiorstwa zajmuje produkt - swoisty łącznik
wewnętrznej konfiguracji zasobów firmy z otoczeniem, stanowiący podstawę jej działalności.
Sformułowanie i kształtowanie strategii produktu ma na celu stworzenie spójnej i czytelnej
dla potencjalnego nabywcy oferty, stanowiącej kryterium wyróżniające daną firmę na rynku.
To właśnie strategia produktu, opracowywana, a następnie formułowana w oparciu o
długookresowe cele przedsiębiorstwa oraz analizę strategiczną firmy, stanowi obecnie jeden z
najważniejszych instrumentów zarządzania. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja oraz
propozycja kierunków zmian w istniejącej strategii przedsiębiorstwa KORA oraz jego
poszczególnych produktów. Pierwsza hipoteza badawcza zakłada, iż przedsiębiorstwo
KORA posługuje się specjalistycznymi metodami w procesie kształtowania strategii
Produktu, natomiast druga hipoteza zakłada, że strategia produktu funkcjonująca w przedsiębiorstwie KORA nie jest optymalna z punktu widzenia pozycji konkurencyjnej i rozwoju przedsiębiorstwa”. Opisano produkt i jego rolę, jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa oraz zaprezentowano metodykę analizy strategicznej produktu. Przedstawiono charakterystykę zagadnień z zakresu kształtowania strategii produktu w ramach instrumentów polityki marketingowej oraz prezentację wariantów kształtowania strategii produktu na rynku, w tym strategii konkurencyjnych przedsiębiorstwa.
Zamieszczono opis przedsiębiorstwa i jego działalności oraz scharakteryzowano otoczenie konkurencyjne firmy. Dokonano analizy strategicznej produktu przedsiębiorstwa KORA oraz zewnętrznych i wewnętrznych warunków jego funkcjonowania. Przedstawiono propozycje strategicznych rozwiązań dotyczących kształtowania strategii poszczególnych produktów firmy, stanowiących swoiste substrategie składające się na całościową strategię przedsiębiorstwa.