Eventy marketingowe jako narzędzie promocji marki

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Janowska, Kinga
dc.date.accessioned 2014-01-24T12:32:53Z
dc.date.available 2014-01-24T12:32:53Z
dc.date.issued 2012-05-24 14:05:31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4605
dc.description.abstract W niniejszej pracy podjęto próbę udowodnienia tezy, iż eventy marketingowe są skutecznym narzędziem promocji marki. Jako metodę badawczą wybrano sondaż ankietowy, natomiast narzędziem zbierania informacji był kwestionariusz ankietowy. Na podstawie przeprowadzonych badań, wskazano wpływ wydarzeń marketingowych oraz emocji z nimi związanymi na zachowania i percepcję uczestników wydarzenia marketingowego – eventu w celu scharakteryzowania atrakcyjnego i skutecznego eventu modowego. Z wyników badań wynika, iż eventy kojarzą się głownie z poznawaniem nowych ludzi i dobrą zabawą, co w podejściu psychologicznym może wytwarzać więź emocjonalną pomiędzy klientem, a inicjatorem eventu wpływając pozytywnie na markę. Poza zabawą i nowymi kontaktami ankietowani, traktując event jako produkt, określili wartość dodaną w postaci bankietu oraz rozdawanych upominków i gadżetów. Ponadto, wyniki badań wskazały najbardziej skuteczną metodę promocji eventów, jakim jest Internet, przy wykorzystaniu poczty elektronicznej oraz portali społecznościowych. Dzięki przeprowadzonym badaniom możliwy będzie dobór skutecznych narzędzi promocji dla zwiększenia efektywności eventu marketingowego, co finalnie wpłynie na szerzenie świadomości marki i produktu oraz dbałość o stosunki z klientami. Proces pozyskiwania klientów metodą promocji, jaką jest event należy rozumieć, jako zjawisko bardzo dynamiczne i zmienne. Ze względu na dużą konkurencję na rynku oraz szybką fluktuację trendów i upodobań klientów badania marketingowe należy przeprowadzać regularnie, w celu lepszego dopasowania organizowanych wydarzeń marketingowych do gustów nabywców. pl
dc.description.abstract In the present work I will undertook a trial to prove the theses, that marketing events are an effective tool of the brand promotion. As a research method I have chosen the survey questionnaire, whereas as a research tool I used a questionnaire survey. Based on carried out research, I will indicate the influence of marketing events and emotions connected with them, on behaviour and perception of the marketing events participants, in order to characterize an attractive and effective fashion event. The results of marketing research showed, that events are mainly associated with the cognition of new people and with having a good time. Presented behaviour in the psychological approach can form an emotional bond among the customer and the event initiator, what will affect the brand favorably. Besides good fun and new contacts acquisition, respondents, treating the event as a product, have defined the added value of a product as a banquet and handed out presents or gadgets. Moreover, the research indicated the most effective method of the events promotion, which is the Internet, at the utilization of the electronic mail and community portals. The selection of the effective promotional tools will be possible thanks to carried out research, what finally will have an impact on awareness-raising of a brand and a product and care for customer relations. The process of gaining the customers by promotion tool as event should be understood, as a very dynamic and variable phenomenon. Due to the large competition in the market and rapid trend fluctuation and customer preferences the marketing research should be carried out regularly to adjust the organized marketing events better to the buyer’s preferences. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject event marketing pl
dc.subject promocja marki pl
dc.subject imprezy pl
dc.subject kampania reklamowa pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject promotion mix pl
dc.subject branding pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject brand promotion pl
dc.subject events pl
dc.subject advertising campaign pl
dc.subject marketing communication pl
dc.subject promotion mix pl
dc.subject branding pl
dc.subject questionnaire pl
dc.title Eventy marketingowe jako narzędzie promocji marki pl
dc.title.alternative Marketing events as a promotional tool for a brand pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-01-24T11:59:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info