Abstract:
Silne oddziaływanie konkurencyjne (poprzez cenę) w branży FMCG, agresywne
wejścia dużych dystrybutorów, oraz sklepów wielkopowierzchniowych, powoduje
wypieranie z rynku sklepów małych, średnich a głównie niezależnych. Mając na uwadze powyższe przy jednoczesnym dużym doświadczeniu
w organizowaniu promocji dystrybutorskich, Rovita S.A. jako firma dystrybutorska
opracowała i wdrożyła program lojalnościowy pod nazwą PrimoPartner.
Z naszych badań wynika, że polscy konsumenci chętnie zbierają punkty, co stanowi
podwalinę pod budowę programów lojalnościowych. Jak wynika z badania BTL Monitor
przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia, 30 proc. Polaków przyznaje,
że uczestniczy w przynajmniej jednym programie lojalnościowym. Większość jest lojalna
jednocześnie względem nawet kilkunastu firm. Program lojalnościowy PrimoPartner, wdrażany od października 2011 roku, szybko
zyskuje sympatię użytkowników, ponieważ zarabiają w nim zarówno producenci,
handlowcy, jak i konsumenci.