Abstract:
Celem niniejszej pracy jest systematyka pojęć dotyczących usługi turystycznej jako elementu turystyki uzdrowiskowej oraz analiza Ośrodka Leczniczo - Wypoczynkowego „Smrek” jako ośrodka ważnego w turystyce uzdrowiskowej, ukazanie perspektyw rozwoju turystyki uzdrowiskowej w tej miejscowości. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera podstawowe pojęcia dotyczące turystyki oraz produktu leczniczo - wypoczynkowego na rynku turystycznym. Drugi rozdział zawiera analizę rynku turystycznego Piwnicznej-Zdrój, omówiono walory turystyczne miasta, rynek turystyczny Piwnicznej-Zdrój oraz podmioty turystyczne tam występujące. Trzeci rozdział poświęcony jest Ośrodkowi Leczniczo - Wypoczynkowemu „Smrek” jego położeniu, strukturze organizacyjnej, misjom i celom. Opisano efekt przeprowadzonej analizy SWOT dla OLW „Smrek”. Czwarty rozdział poświęcony jest metodologii prowadzonych badań. Celem badania było określenie atrakcyjności usług Ośrodka Leczniczo - Wypoczynkowego „Smrek” oraz stopnia konkurencyjności z innymi Ośrodkami o tym samym profilu. Dla celów niniejszej pracy stworzono kwestionariusz ankiety. Ośrodek w opinii respondentów jest atrakcyjny, baza lecznicza na wysokim poziomie. Wielu ankietowanych ocenia jego konkurencyjność na wysokim poziomie. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu. Źródłami pierwotnymi wykorzystanymi w pracy były badania własne przeprowadzone na potrzeby pracy oraz materiały pochodzące z bazy danych OLW „Smrek”.