Jakość usług jako element przewagi konkurencyjnej na podstawie firmy „ERBET”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Wójs, Magdalena
dc.date.accessioned 2013-07-17T10:32:27Z
dc.date.available 2013-07-17T10:32:27Z
dc.date.issued 2010-03-31 08:32:23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/432
dc.description.abstract W ostatnich latach znaczenie marketingu usług bardzo wzrosło. Ma to związek z pojawieniem się dużej konkurencji na rynku usług. Problem ten stał się bardzo istotny. Znaczny wzrost konkurencyjności można zaobserwować w większości rodzajów usług. Z tego powodu coraz większego znaczenia nabiera działalność marketingowa oparta na podnoszeniu jakości świadczonych usług. Jakość stanowi kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa. W pracy poruszony został problem konkurencyjności na rynku usług budowlanych. Celem pracy jest rozpoznanie koncepcji marketingu usług oraz przedstawienie sposobu jej zastosowania w działalności firmy budowlanej. W pracy postawiono tezę: jakość stanowi główny element w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej w przypadku firm świadczących usługi budowlane. Powodem wybrania takiego tematu pracy jest fakt, iż budownictwo stanowi bardzo atrakcyjną branżę, w której obecnie obserwuje się dynamiczny wzrost. Dążąc do polepszenia swojej sytuacji konkurencyjnej, przedsiębiorstwo usługowe powinno wdrażać pewne standardy jakości usług oraz systemy zarządzania jakością. Firma powinna dążyć do spełnienia wymogów stawianych przez znane i uznawane na świecie normy jakości. Tylko wtedy przedsiębiorstwo może zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku budowlanym. Praca składa się z czterech rozdziałów. Dwa pierwsze stanowią cześć teoretyczną. Rozdział pierwszy wyjaśnia pojecie, cechy oraz rodzaje usług. Przedstawiona została także istota i założenia koncepcji marketingu usług. W rozdziale tym scharakteryzowano również pojęcie, modele i proces jakości świadczonych usług oraz skazano sposoby podnoszenia owej jakości. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject budownictwo pl
dc.subject jakość usług pl
dc.subject konkurencja pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject marketing usług pl
dc.title Jakość usług jako element przewagi konkurencyjnej na podstawie firmy „ERBET” pl
dc.title.alternative The quality of services as element of competitive advantage of the basic of ERBET pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-07-15T09:25:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info