Handel elektroniczny: stan obecny i perspektywy rozwoju w Polsce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gwiżdż, Andrzej
dc.contributor.author Tomaszek, Grzegorz
dc.date.accessioned 2014-01-17T13:05:25Z
dc.date.available 2014-01-17T13:05:25Z
dc.date.issued 2012-07-19 01:29:29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4206
dc.description.abstract Autor w niniejszej pracy próbuje dokonać analizy dotychczasowego stopnia rozwoju handlu elektronicznego w Polsce oraz barier i perspektyw jego rozwoju w przyszłości. Aby dokładniej przeanalizować przedstawione w pracy hipotezy i pytania badawcze, autor pracy, jako technikę zbierania informacji, wykorzystał ankietę. Badania zostały przeprowadzone w kwietniu 2012 roku. Użyte w pracy źródła wtórne i przedstawione wyniki badań ankietowanych, pozwalają stwierdzić, iż handel elektroniczny w Polsce ma dobre perspektywy na przyszłość. Handel elektroniczny dynamicznie się rozwija. Ciągle przybywa internautów i klientów kupujących w sieci. Rośnie również poziom wykorzystania Internetu w polskich firmach. Istnieje wciąż jednak kilka barier handlu elektronicznego. Choć nie da się pominąć braku możliwości dotknięcia, przetestowania przed wysyłką towaru, który klient chce kupić, to jednak pozostałe czynniki można ograniczyć. Mowa tu przede wszystkim o przepisach prawnych określanych przez ustawodawców i bezpieczeństwie transakcji. To bezpieczeństwo warunkuje udany start i przetrwanie firmy w elektronicznym biznesie. Jest również swoistym kluczem do portfeli nabywców, którzy tylko wtedy będą skłonni robić zakupy, jeżeli będą absolutnie przekonani o bezpieczeństwie zawieranej transakcji. Mimo istnienia pewnych ograniczeń dla handlu w Internecie, to właśnie ta forma sprzedaży ma szanse stać się dominującą dziedziną polskiej gospodarki. pl
dc.description.abstract The author in this paper attempts to analyze the current level of development of electronic commerce in Poland and the barriers and prospects for its future development. To further analyze the work presented in the hypotheses and research questions, the author of the work, as the technique of gathering information, used a questionnaire. The study was conducted in April 2012. Used in the work of secondary sources, and presented results of the respondents to the conclusion that e-commerce in Poland has good prospects for the future. Electronic commerce is booming. Still to come, and buyers of Internet users in the network. Is also growing levels of Internet use in Polish companies. There are still some barriers to electronic commerce. Although it is impossible to ignore the lack of opportunities to touch, test prior to shipment of the goods that the customer wants to buy it but other factors can be reduced. The reference is primarily determined by the law makers and the security of transactions. It's safe and successful launch determines the survival of the company in the electronic business. It is also a kind of key to portfolio buyers who are willing to only make purchases if they are absolutely convinced of the safety of their transaction. Even though there are certain restrictions to trade on the Internet, it is this form of selling is likely to become the dominant area of the Polish economy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject e-commerce pl
dc.subject e-klient pl
dc.subject e-płatności pl
dc.subject handel elektroniczny pl
dc.subject handel internetowy pl
dc.subject Internet pl
dc.subject platformy sprzedażowe pl
dc.subject sklep internetowy pl
dc.title Handel elektroniczny: stan obecny i perspektywy rozwoju w Polsce pl
dc.title.alternative Electronic commerce: current status and prospects of development in Poland pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-17T09:57:51Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info